۱۴۰۱ دی ۲۳, جمعه

کتایون ریاحی ، یکی از پیشروان سینمای ایران را دشمن به مسلخ دادگاه کشاند ...

 

در روزهای اخیر جمهوری اسلامی مکار و حیله گر که با صدای جنبش موش میشود و در ایام فروکش آن شیر ، کتایون ریاحی را که آزاد کرده بود به دادگاهی مجهز به دوربین میکشاند که از او اعتراف اجباری بگیرد .

 

تشکیل این دادگاه و عدم حضور افراد در آن و نشنیدن خانه سینما از برگزاری آن و فضای روانی غالب بر آن بر متهم آن گونه بوده که ایشان حاضر نمیشود حرفی بزند . از فرط فشار بیهوش میشود و او را به بیمارستان منتقل میکنند .

 

کتایون ریاحی ، اولین زنی بود در میان سینماگران پیشرو که حجاب از سر برداشت و در سطح جهانی مخالفتش را با حکومت و سیاست های ضد انسانی آن اعلام کرد .

 

این خبر را نه راست و نه چپ کسی به بیرون منتقل نکرد . خانم هنرمندی خبر را پخش نمود . این سیاست حکومت و جریانات سیاسی چقدر به هم نزدیک است !

 

و حرف آخر اینکه انگار سینماگران پیشرو در این جنبش و نقش و جایگاه آنان در شرکتشان در جنبش و فشاری که دهه هاست تحمل کرده اند هیچ اند و بخشی از جنبش نبوده اند که با مخالفت ها و سکوت قومی بی هنر با سیاست های راست مواجه اند .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  در جامعه طبقاتی که مرد ها مردانه و زنها زنانه با هم مواجه میشوند و نظام شخصیت انسانها را میسازد (مرد و زن) ، کسی که نقدش به نظام نباشد و ...