۱۴۰۱ بهمن ۶, پنجشنبه

  

  عظمت طلبی ،قوم پرستی ،فحاشی ،بی پرنسیپی و لومپنیسم ،خصلت نمای سلطنت طلبان است .


 = هیچ جنبشی بدون رهبری و شرکت طبقات اجتماعی به پیروزی نخواهد رسید . حتی اگر از عناصر تهاجمی بی نظیر همچون جنبش جاری برخوردار باشد .


= . سینمای ایران که ابزاری در دست حکومت جنایتکاربود ،صحنۀ رو در رویی سینماگران پیشرو با حاکمیت سیاه است .مقابلۀ ارتجاع با فرهنگ .

= زنان پیشرو و نسل جوان تار و پود پوسیدۀ حکومت جلاد را در هم ریختند . طبقۀ کارگر و اقشار میانی هم بخشا" در این مبارزات دخیل شدند .


= جنبش آزادیخواهانۀ پیشروان ایران و اعتراضات و مواضع گرفته شده در خارج کشور پروندۀ حکومت جنایت کار و تروریست اسلامی ایران را بست .


= رضا پهلوی و سلطنت طلبان با دو سئوال مواجه اند : نظرشان در مورد شعار اصلی "نه به شاه" در جنبش و شکنجه و کشتن مبارزین بدست شاه چیست؟


= صف طویل زنان و صدای برجستۀ آنان در مبارزات جاری برای عدالت و آزادی انسان
برعلیه حکومت ضد زن سرودی ماندگار است .


= موضع بخشی از چپ در قبال هنرمندان پیشرو امروز و سکوت ،تائید و همسویش با حکومت در مقابل تظاهرات زنان بر علیه حجاب اجباری در سال 57 .


= موضع بخشی از چپ در قبال هنرمندان پیشرو امروز و

اولین تظاهرات زنان بر علیه حجاب اجباری در سال 57 .


فردی (ترانه علی دوستی) در این جنبش در مقابل دشمن عکس العملی نشان داد . منهم در نوشته ای او را ستایش کردم . حال و بعد چکار خواهد کرد باید دید . شما و طیفی از چپ این حرکتش را نفی و نادیده گرفتی . نوشته ای: "هزاران انسان مبارز و انقلابی هر روزه در راه اعتراضات اجتماعی برای آزادی و برابری از جان و زندگیشان مایه می گذارند کسانی مثل لیلا حسین زاده ها و.... در تعریف شما جائی ندارند." چرا ندارند ؟ در مورد این مبارزین فیسبوک پر از مطلب درست است . که قابل دفاع اند. من در مورد اشکال اکثریت چپ و مواضع غلطش نسبت هنرمندان پیشرو که بخشی از این جنبش است نوشتم .که به نظر شما دفاع از سلبریتی و شیوه پوپولیستی است . این کل حکایت است . این شیوۀ برخورد چپی است که در اولین تظاهرات زنان بر علیه حجاب اجباری در سال 57 هم موضع سکوت و تائید آمیز و هم سو با حکومت را داشت که آن زنان پیشرو را فاحشه نامید .



= آقای نظرگاهی موضع حزب تان هم همین است .

Jamil Nazargahi :

بهروز جان، بنظر من ایراد Shahla Savalan ,درست است. در مبارزات اجتماعی هر کس را باید در کاتاگوری اجتماعی خودش قرار داد. هیچکس نگفته که اینهایی که مورد تعریف و تمجید تو هستند کمونیست هستند و یا چپ و... . شما طرف نامبرده را به عرش اعلا می بریدو ویژگی برایش تعریف می کنید که اغراق آمیز است. خانم ترانه علی دوستی در مقابل کدام "دشمن" ایستاده است!؟

مگر همین خانم انگشت رنگی و مهر شده اش را برای دفاع از همین" دشمن" به چشم مردم معترض به بربریت جمهوری اسلامی نمی کرد!؟

ثانیا این خانم به حجاب اجباری معترض است، بسیار خوب ، خیلی از سلبریتی های طرفدار پهلوی هم مخالف آن هستند، در این حد ایشان دشمن دشمن شما هستند، نه بیشتر( حجاب).

بهروز جان آقای سازگار، یکی از بنیاد گذاران سپاه بود و امروز اگر نگاه کنید که با چه آب و تابی بر علیه جمهوری اسلامی صحبت میکند، که نگو. این جانی باید محاکمه شود. اما خانم ترانه را هم باید مورد بازخواست قرار داد، در این حد. اما شما با شخصیت خودت به او اعتبار می دهید و به عرش اعلی می برید. آقای گویا به این شیوه تمجید کردن معترض می شود و می گوید که شما این افراد را پالایش میدهید تا فردا در کنار پهلوی قرار گیرند. اما متاسفانه شما بجای جواب فورا بلاکش می کنید( هر چند من موافق نظرات سیاسی گویا نیستم)


بهروز شادیمقدم :

؛در مقابل کدام "دشمن" ایستاده است!؟؛ ای بابا ! برو بخوان . از گذشته اش میگویی . اما با حالش کاری نداری و فقط نفی میکنی . مشکل موضع شما این است که اگر کسی در گذشته اشتباهی کرد و اکنون در نقد آن راهی دیگر رفت ول کنش نیستی و بر عکس زمانه و پیشروی های آن هستی . من با اینگونه مواضع خیلی مشکل دارم . سازگار و علی دوستی را با هم دریک کفه میگذاری . موضع چپ ! اختلاف نظر داریم و بسیار هم . و بدون هیچ پیشینه ای او را ؛فردا در کنار پهلوی قرار ؛ میدهی و رای به محکوم تان میدهی . بس کنید این تحلیل های من در آوری و بی ارزش تان را . آقای گویا نظرش پرت بود و جواب گرفت . بلاک حقش است . تا به حال یک نظر به درد خور از او ندیده ام . سیاهی لشکر است . اما من اهل بلاک کردن نیستم و بلاکی هم در کار نبوده . بپرس .


= شاه و سلطنت ثابت کردند که چه بودند و با خون دادن بسیار برداشته شدند . هر کس از سوراخی دو بار گزیده شود، احمق است .


یادداشت‌ها …(38) 

بهروز شادیمقدم

26.1.2023

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  در جامعه طبقاتی که مرد ها مردانه و زنها زنانه با هم مواجه میشوند و نظام شخصیت انسانها را میسازد (مرد و زن) ، کسی که نقدش به نظام نباشد و ...