۱۴۰۳ تیر ۱۶, شنبه

 7 ژوئیه 2020 

چرا در آن سالها از حزب کمونیست ایران اخراج شدم .

 در لابلای بحث بر سر اختلافات چپ و راست در آن سالها در حزب به اخراج خودم هم اشاره ای کردم . چرا ، چون از مطالب درون تشکیلات در مورد مباحثات بی خبر بودم و دوستی بخشی از این مطالب را به من میرساند .

یک سال بعد از عضویتم (سال 1364) با عضوی از کمیتۀ مرکزی که قدرت تشکیلات را در دست داشت در جلسه و غیر آن در مقابل هم قرار گرفتیم . این با قدرت طلبی آن شخص جور در نمیآمد . رهبری راست کومه له در تشکیلات در اوج قدرت بود .

بعد به مناسبت های مختلف به شیوه ای کودکانه مزاحمت برایم پیش آمد . نظراتی داشتم . مطرح نکردم . وظایفم را انجام میدادم . یازده ماه هم بی سازمان بودم . میدانستم که دنبال بهانه ای هستند .

هر فرد تشکیلاتی امکان دو روز رفتن به شهر را داشت . خواهرانم در شهر بودند . درخواست دو روز رفتن را کردم . جواب دادند که ممکن نیست !

هر فرد تشکیلاتی موظف بود دو روز را در پایگاهی در اردوگاه بسر برد . در موعد من دو روز گذشت و در روزهای ششم و هفتم نامه ای برای دبیرخانه نوشتم و به این شیوه اعتراض کردم و نوشتم که در صورت عدم پاسخ خودم پایگاه را ترک خواهم کرد . تا روز دهم خبری نشد . پایگاه را ترک کردم .

نامه ای از دبیرخانه با امضای اصغر کریمی (سر سپردۀ خط رهبری در آن زمان و فعال گرایش چپ در زمان اختلافات) در یافت کردم که بدلیل عدم انظباط و پیش نبردن وظایف تشکیلاتی و ترک پایگاه ( موارد اساسنامه ای ! ) از عضویت حزب اخراج هستم .

 

نظرها

دەقیقأ اینجوری بود رفیق بهروز گرامی. چە بلاهائی رو سر افراد دگر اندیش اوردند. خب حالا دارند از همان اخر میچرند.رهبری راست و ناسیونالیست کومەلە تمام راه هارا بروی افراد چپ بستە بودند

بهروز شادیمقدم
کاک فریبرز عزیز دقیقا" .

Bz Za
برای تغيير با مخالفت هايي روبرو خواهید شد.
در برابر تغييرات مقاوم باشيد.
اگر شما را مسخره كردند و به جنگ با شما برخاستند
بدانيد مسيرتان درست است...

Afarin Afarin
آنچەرادریافتەام اینست:کۆمەڵە میخواهد مارکسیزم رابومی نماید
کە بااسلوب لنینیستی کەشماپیگیر
میباشید همخوانی ندارد،اونادهقا
نی اند درحالیکەمارکسیزم درخط
گارگران سندیکای شهری عمل میکند.گرچە شعارهردوخط کارگریه.

Star Awehang
کاک بهروز در مورد شما چه برخورد نادرست شود من بیاد دارم روزی رفیق جانباخته عیسی اویهنگ امد پیشم گفت خلیل از دست رهبری عصابانی هستم پرسیدم چرا گفت با کاک بهروز خلیلی برخود زنده غیره سیاسی غیر منطقی به ایشان کردند ما 2 نفر یک نامه توزیعی از دبیر خانه حزب ان دوران کورش مدرسی مسول دبیرخانه حزب در کردستان بود جواب ما را این طور دادند گفتند کاک هیرش علی زاده مسول نظامی اردوگاه های مرکزی است و کاک محمد شافعی مسول نیظامی کوه له شما اعتراضی خودتان را با انها در میان بگزارید ما هم در جواب به رفیق بهروز همین توسیه کردیم البته مارک منفعال را هم زده بودند ایشان نظرات ندارد منفعال شوده است

بهروز شادیمقدم
سپاس کاک ستار . جوابش (کورش مدرسی مسئول دبیرخانه) این بود : مگر کاک هیرش علیزاده مسئول نظامی اردوگاه های مرکزی و کاک محمد شافعی مسول نظامی کومه له مرا اخراج کرده بودند .

دست خوش. باید بیشتر نوشت. این شیوه های قرون وسطایی برای منزوی کردن افراد کثیف ترین اشکال شکنجه است. اینقدر تحت فشار روحیت می گذارن که قاطی کنی و به یک نفر توهین کنی یا صداتو بالا ببری یا دست روی کسی بلند کنی و بعد به راحتی اخراجت می‌کنند و کیس برات درست می کنند. با من این کار را کردن ولی من افسار تمدن را بر پوزه شان آویزان کردم، چون من برای گرفتن حق خودم و برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق انسانی ام، تا آخرین نفس می‌ جنگم.

Star Awehang
نه برای توجه کارشان به من و عیسی گفتند مسول نیظامی واحد پایگا و مسول نظامی پاریزگاری به کاک محمد شافعی مسول نیظامی کومه له گزارش کردند انها هم برای ما فرستادند ما با دستور اینها 6 ما علق عضویت کردیم بی پرنسبی کرده پوستش را ترک کرده

بهروز شادیمقدم
6 ماه تعلیق عضویت نبود . اخراج بود .

ستار اویهنگ فالانژ کومه له است. این آدم همچون "چکلاوخور" های درباری هر مخالف شیخ را به فحش می بندد.

Star Awehang
حسن معرفی پور لطفان خودت را با کاک بهروز مقایسه نکنید بهروز شادی مقدم کجا شما کجا مرحبه من از سال 1355 ایشان در روستای سر هویه معلم بود از طریق رفقا فروغ کاوه کریم نظری دکتر فتع الله حمید فرچی می شناسم تا امروز مدتی زیاد هم در روستای من اویهنگ کاک بهروز مسول سیاسی دسته از پیشمرگان پل شهید نورز بود

Hajir Nina
اکنون ناسیونالیسم در کومله و حزب کمونیست ایران، بیداد می کند، اما به نام جنبش کارگری تابلوی فریبکارانه خودرا گاه گاهی نشان میدن و از این راه کسب قدرت می کنند، ولی در واقع از کمونیست و جنبش کارگری بریده و درواقع از هویت طبقاتي تهی شدن

Star Awehang
در جواب به ما گفتند 6 ما تعلق عضویت است

بهروز شادیمقدم
دروغ گفته اند .

Star Awehang
بعدان اگر یادت باشد شما به ناحیه سنندج گرانی اریز رفتی من 2 تا عکس از شما مال ان دوران تازه به گردان اریز برگشتی دارم

Ismail Khodkam
هر موقع "حکم" یا کلمه" اخراج" را میبینم بلافاصله بیاد سیاست کارفرمایان میافتم کارفرمایان نیز بنا به میل و اراده خود در جهت منافعشان هر موقع لازم ببینند کارگر را اخراج میکنند یا استخدام میکنند. سیاست رهبری احزاب و جریانات به اصطلاح کارگری نیز دقیقا در این راستا بوده است

Nina Qatarchiyan
متاسفانه برخورد نادرست مسؤولين اندوران باعث از دست دادن كادرهاى واقعا سياسى وتواناوباپرنسيب شدن ، كه ميشد اعتماد كرد وارزش ميدا ن در جاهاى مناسب سازماندهى شوت كه خيلى تأثير گذارتر ميبودن واين برخوردهاى نامناسب ومحفلى تاثير منفى روحى روى اين كادرواعضاى تواناگذاشت

Soheila Rohani
Nina Qatarchiyan در اینجا لازم که توضیحی حضورتان عرض کنم من در کل صبحت میکنم نه هدف تحقیقر کسی هست و نه خواهان ان شیوه برخورد بودم . ولی لازمه توضیحی بدهم که متاسفانه در ان تشکیلات نکاتیبود و پیش امد که با اگاهی و درک درست از مسائل و سنجیدن اوضاع میشد تغییراتی بوجود بیادید ولی متاسفانه چون بدنه و حتا کمیته مرکزی ناتوان بود برای حل مسائل و حق وحقوقهای که میبایست رعایت میشد ولی متاسفانه چکن ضعیف سیاسی وضعیف در برخوردکردن بود . خیلی مسائل پیش میامد که برای من نوعی قابل هضم نمیبود . اینجا من در واقع من اگر کسی را خطاب کردم در واقع منظورم کل تشکیلات بوده و هدفم در نوشته ام که نقاط منفی ، ضهفها و نبودن درک درست از افراد سبب خیلی مسائل شد که نه قابل ببخشش هستش و نه قابل قبول . متاسفانه محفل بازی و سو استفاده از موقعیت سیاسی مسبب خیلی مسائل بود . به همین خاطر خیلی مسائل را چشم میپوشاندیم و از کنارشان رد،میشدیم و حاضر نبودیم انها را پی گیری کنیم و اگر پی یری میشد به توبیخ و اخطار ختم میشد در واقع هدف در حل مسئله نبود در صوریتکه در ادامه ان روال خیلیها قربانی شدن و متاسفانه مسائلی که شایسته و ارزنده کسانی که خود را سیاسی میدانست نبود به همین خاطر خطاب من به یک نفر نبود . و بازم میگویم از ماست که بر ماست و جو وفضا سالم سیاسی و ازادی بیان به معنا ی واقعی در محدودیتهای خود و حتا در حد محلفی بخصوصی بود که این خود باعث برزرگترین ضربات به مناسبات ان تشکیلات شد و متاسفانه قابل جبران نیست به نوعی و به همین خاطر گفتم بعد ار مرگ سهراب چه فایده . خوشبختانه و یا بدبختانه بگویم که شاید توانسته شد بعضی سرنوشتهای سیاسی، احتماعی به تغییر کند و خیلیها منفی بودن که نتیجه ها رو امروز شاهد هستیم و نقد کردن از خودمان به نفع اینده و نسل اینده .

Star Awehang
جناب اسماعیل خوت کام زمانی منصور حکمت صدان نفر از مخالفین خود را اخراج کرد 9 نفر از بهترین کادر و رهبری کومه له را بخاطر اختلاف سیاسی اخراج کرد بیادی کدام کار فرما افتادی رئوف پرستار رحمان ارغوانی عیسیس جمشیدی بهرام رضایی رحمان رحمان نیاه عبدالله بابان حامید ساعتی محمد مهتدی جعفر امین زاده از فداکار ترین فرماندهان و کادری رهبری کومه را اخراج کرد زمانی ای 9 نفر مبارزه را شروع کردند منصور هنور اسم مبارزه را نشنیده بود در تهران کونا مشک عمارت شوده بود براشان

Mokhtar Mohammadi
ستار جان راستش نمی خواستم جوابتو بدم . اما این ادعایت دروغ محض است . مدارک مکتوب در این مورد هست .صدها نفر کجا اخراج شدند؟ منبع این جعلیات تو کجا است ؟

Rauf Rouhani
Peshkow Fatehi چی شد وقتی رسید بە کا ستر مدرک لیسانس میخواهی؟ مگر زحمتکشان همه باید نوشتن فارسی را کامل بدانند؟ تا شایستە عزویت باشند

Soheila Rohani
Peshkow Fatehi تو چی ادمی هستی که خیلی راحت داری انسانی بخاطر کم بودن سواد و ان هم نمیدانی در چه شرایطی قرار گرفته تحقیقر کنی واقعا باید شرم کنی . هزار سال هم باشه همه که یک توان و یک استعداد ندارن بخاطر همین حق نداران نظر بدن؟ و تو به خودت اجازه بدی تحقیقر کنی واقعا خجالت بکش . اتفاقا تو اگر با مدرکی ولی خیلی راحت بخودت اجازه تحقیقر کردن میدی اینجا تو زیر سوال میری بد نیست یک مغذرت خواهی از کاک ستار بکنی .

Soheila Rohani
Peshkow Fatehi باز این به تو ربطی ندارد به چه حقی تو زندگی شخصی دیگران داخلت میکنی تو ی با سواد یاد نگرفتی به شما چه

Soheila Rohani
Peshkow Fatehi نه وقتی به حرف حق رسید شروع کردی پرخاش کردن چرا باید شماها را سرجای خود بنیشوند که با تمامی مدعی بودنت تحقیقر میکنی خوب بجای تحقیقرکردن دو فاکته بیار چرا تحقیقر میکنی . الیته منعت نمیکنم همونقدر یاد گرفتی در پرنسیپ انقلابیونمو کمونستیها تحقیقر کردن؟نیست یاد بگیری

Reshad Mustafa-Soltani
من و آقای زبردست فرماندەی لایق و جسور کۆمەڵە نیز با امضا های عالیجنابان و اکراد کەگاردهای جاویدان شوینیزم ایرانی بودند و هستند اخراج گردیدیم .پس کاک بهروز غم مخور تنها نبودەاید .

Afarin Afarini
این حکمتست بظاهر مارکیسیت بود ولی دراندرون غوغاگری فاشیست، تازە زالوارمسجدسلیمان بودە.کومەڵەرو بنام نامی حزب کمونیست ایران خراب کرد.

Gholam Zebardast
اگر قرارباشد بسادگی اشاره ای به خصوصیات کمونیستی افراد درجریاناتی که خود را بدین نام تعریف می کنند نمود بدون شک من طبق شناختی که از نزدیک ازشما رفیق بهروز دارم بارهای متعدد در رفتار، کرداروبیان قاطعانه نظراتتان شما را چون سنبلی واقعی از کمونیزم در وجود خود مجسم کرده ام. بدون شک دلیل اخراج شما از حزب به اصطلاح کمونیست ایران هم همین بوده. چاپلوسی، تظاهر وخوش خدمتى امرى بغايت مردود و بى معنى در وجود شما نمايان بود. اى كاش آنانكه مدعى خصوصيات كمونيستى بوده وهستند ذه رتلمثقالى از چنین خصوصیاتی برخوردار بودند. برایم بس جای افتخار است که سالها شما را در کنار خود می یافتم.

بهروز شادیمقدم
Gholam Zebardast رفیق غلام عزیز ضمن تشکر و سپاس از مهر و محبت رفیقانه ات و نظر لطفی که همیشه به من داشته ای ، منهم در کنار شما و به رفاقت با شما افتخار میکنم . رویت را میبوسم .

Manoochehr Sohrabi
اين خصوصيت لايتجزاي احزاب است
فرق نميكند چپ باشند يا راست، متشكل از آحادي هستند كه قبل از بلوغ فكري و باصطلاح آگاهي و مبارزه رفتارهاي شنيعي چون قدرت طلبي و دروغ و توطعه بصورت اكتسابي در آنها تكوين شده و در را به روي كوچكترين روزنه اميد خودآگاهي ميبندد.
بعد از بيش از چهل سال نگاهي به قدوقواره شان بياندازيد، ببينيد چه مسخره هاي الدنگي از آب در آمده اند، هـر كدامشان براي خودشان توله شاهي شده اند، قلع و قمع ميكنند ، بيا و برويي دارند پوستشان هم آنقدر كلف است كه با نيشتر هم زخمي نميخورد، در اردوگاه برايشان تره هم خُرد نميكردم حالا هم داخل آدم حسابشان نميكنم ولي بيشتر از نيمچه شاهان قدونيم قد از دريوزه گان كاسه ليس دورو برشان متنفرم .اگر من جاي اين أوباش بودم به خودم زحمت نميدادم چون با همين خصوصيات در خود حكومت اسلام كلي جاي رشد داشتم، قدرت قدرت است وفرق نميكند كجا و چه شكل باشد فقط مهم اين است كه انسان فاسد را ارضاع كند.

Star Awehang
;کاک مختار عزیز دروغ نمی گویم تو حاظر نیستی کوچک ترین واقحیت را قبول کنید به قولی کردی مایت به دورده متو دیار بیت تمام تشکیلات خارج با دستور منصور حکمت با اجرای ابوبکر مدرسی اخراج شدند از کردستان با دستور منصور با اجرایی رحمان حسین زاده مجید حسینی مظفر محمدی با امضا جمکردان شماها حیدر گویلی اسماعیل ویسی سلیم صابرنیا سلام زیجی نسان نودنیان عبه زلکه سعید اقایی رحمت فاتعی اذر مدرسی شمه هدایتی ناصر نسیمی ابرایم شریفی رئوف افسایی و ................................. همگی غاله مسولیت توبیخ تمبه تواب سازی ؟؟

Ali Bozorg Panah
کاک ستار گیان، سلیم صابرنیا لە گەل مەنسور حکمت نەبو. ئو کات، کاک سلیم صابرنیا ، سید مستەفا و مامەند تبعید کرابونە ناوچەی دیواندرە لە بوتە

Ali Ahmadi
Ali Bozorg Panah کاک علی عزیز ، کاک سلیم سابرنیا از اول قدرت گیری تەرفداران منسور حکمت بود و شد مسئول تیپ خواستار اخراج بھمن علیار شد ولی بعدا کاک سلیم شد مخالف و تەرفدار ان تیف سید حسن قادری شد و بعدا تەرفداران منسوڕی حکمت وی را بە ناحیە دیواندڕە تبعید کردند و بعدان تحت فشار شدید تەرفداران منسور حکمت دوام نیاورد و با سید فستەفا قادری بە کوە زدند و تشکیلات کومەلە را جا گوزاشتند رفتند و متئسفانە بە سرنوشتی تراتژی دچار شدند . ی

Star Awehang
کاک علی بزرگ پناه توزیع کا علی احمدی کاملن درست است سلیم یکی از طرف داران سرسخت منصور بود ماجرای سونی ایشان با سلام زیجی به وجود اوردند در تاریغ کومه له بی صابیقه بوده حکم اخراج کا بهمن و ...سلام بود

Ali Bozorg Panah
Ali Ahmadi سلاو کاک عه لی ئازیز. سپاس بو رون کردنه وه کت

Ali Bozorg Panah
Star Awehang سلاو کاک ستار ئازیز، رون کردنه وه کی کاک عه لیم دیت

Star Awehang
ماجره سونی کار سلیم بود همرا سلام زیجی مخصوصان سلیم

Ali Ahmadi
Ali Bozorg Panah سڵاو بۆ تۆی ئازیز کاک علی خۆشەویست.

Star Awehang
جناب پشکو فتحی خاک بر سر ان کس تو از ان دفع می کنید من زندگیم مدرسه نرفتم این مخدار هم از کومه له یاد گرفتم بی تربیت شما با سوادی منصور حکمت عبدالله مهتدی در دانشگاه های پاریس و لندان و تهران تحسیل کردند ای کاشک سواد نداشتند تا به این روز نمی افتادند این سر نوشتشان نبود

Ali Ahmadi
من بر خلاف کاک فریبز فخاری بیشترین تنبە و اخراج پیشمرگان در زمان قدرت گیری جناح منسور حکمت روخداد کە از تشکیلات می خواستند بی اما و اگر باید خەت منسور حکمت قبول کنند ویلا اخراج و ھمین جناح منسور حکمت بود کە می خواست کمک بە افراد تحت پوشش کومەلە قتع کنند کە ابراھیم علیزادە نەگوزاشت می گفتند اینھا تنبل ھستند مسل ملیچک دھان باز کردەاند ھی کومەلە لقمە تو دھانشان بزارد باید بر تو بازار رانیە و سلیمانیە کار کنند،

Mokhtar Mohammadi
کدام تنبیه تشکیلاتی چرا روز روشن داری دروغ می گویید ؟

Star Awehang
کاک مختار منظورت من است یا کاک علی احمدی ؟

Mokhtar Mohammadi
واقعا کومله این فرهنگ تو و علی را داشت ؟ نامه منصور حکمت به ۵۳ نفر از اعضای حزب در مورد ادعای پوچ شما در مورد این ۹ نفر در سایت منصور حکمت هست هر آدم منصفی میتواند این نامه را بخواند و قضاوت کند.

Star Awehang
اوکی من جوابم برای تو مختار عزیز این است کاک علی خودش می داند چه جوابی را به شما می دهد کاک مختار این اولین بار است این جمله را برای تو بکار می برام ناچاران چون حاظر نیستی کوچک ترین واقعیت را قبول کنید به این خاطر باید به تو بگویم انقدر درویش خوب نیست بنظری من تو یکی از درویش های هستی حرف حرف خودت است بگویم ماست سفید است تو می گوید نه دروغ نگو ماست سیا است رفیق عزیز سابق من تو چرا خودت را به کوچه علی چپ می زنید تو داستان و ماجرای سونی بین سلیم صابرنیا سلام زیجی بهمن علیار ؟من جزوه هیت تعق مصطفی رشیدی ابراهیم مینه شم نسان نودنیان دارم جزوه 65 صفحه ای تو داری چه میگوید داستان محمد فتاحی مجید ترک ناصر حسامی مصطفی یونوسی محمد علی قادری ستار اویهنگ ماماند مظفر محمدی بهرام مدرسی محمد نبوی رئوف پرستار عزیز ره ش ستار نوری زاد ستار اویهنگ فقی رحمان علی وتی میش اسماعیل نجار علی ره ش مهاداد سید رحمان رحمانیان و .................. تو اینهارا می دانید و اما چون درویش هستی قبول نمی کنید فاروق بابا میری چرا گفت اولین آر پی چی خودم شلیک می کنم کاک مختار ؟؟؟؟؟؟؟//

Mokhtar Mohammadi
ستار جان اولا همه میدانند که صوفی و درویش کی هست . دوما کامت من در مورد ادعای پوچ تو در مورد اخراج ۹ نفر از حزب بود . تو چونکه میدانید حقیقتی در ادعایت نیست .داستان لیلی و مجنون را میخوانید .

Ali Ahmadi
Mokhtar Mohammadi مختار عزیز چرا حقیقت را قبول نمیکنید دھا کس فقەت بە خاتر نەزەر سیاسی اخراج کردند و دھا نفر علارغم میل خود تبعد کردند دھا کس از پستھای خود کە کار روتن تشکیلات بود برکنار کردند ، خوب چرا این نامە منسور حکمت اینجا درج نمیکنید تا مردم ببینند اوردوگا یک، دوو و سە بە چەدلیل شکل گرفت و ازھم جدا شدند؟ د

Mokhtar Mohammadi
علی جان این نامه را متاسفانه نشد اینجا بگذارم. ولی اگر مایلت را برایم بفرستی برایت مایل میکنم. این ادعاهایت در مورد اخراج مخالفین سیاسی یک ذره حقیقت ندارد . فقط یک نفر را اسم ببر که به خاطر اختلاف سیاسی اخراج شده باشد ۹۹ نفر دیگر پیشکش خودت . عزیز جان تمام مباحثات مربوط به این دوره هست و مکتوب است . از جیب حرف در نیار تویل خوانندگان کامنتت بده .با سند حرف بزن

Star Awehang
کاک مختار مگر این رفقا کومه له نبودند اخراج شودند 1 رئوف پرستار 2 عیسی جمشیدی 3 رحمان ارخوانی 4 جعفر امین زاده 5 محمد مهتدی 6 بهرام رضای 7 عبدالله بابا ن8 سید رحمان رحمان نیاه 9 حامید ساعتی اینها 9 درصدشان کولکه کومه له بودند

Ali Ahmadi
Mokhtar Mohammadi مختار عزیز من ان نامەرا دیدەم و احتیاج نیست بە من نشان دھید باید عموم از محتویات ان با خبر شوند، عزیز من شما اخڕاج ان تعداد اخراج شدند چی مینامید اگر بر سر اختلاف سیاسی نبود پس برسر چی بود؟ رحمان ارغوانی، رئوف پرستار، عیسی جمشیدی، عبداللە بابان، سید رحمان ، محمد مھتدی، بھرام رەزایی، حامد ساعتی، جعفر امینزادە،، مگر اینھا بغیراز اخلاف سیاسی چە جرمی مرتکب شدە بودند

Star Awehang
کومه له سری اختلاف سیاس کسی را اخراج نکرد درست برخورد نادروست با مخالفین می شود اما هیچ وقت نیامد مسل منصور قتلوعام کند چند نفری دارودسته طاهر خالدی بیشان می گفتند از 9 نفری که دسته جمعی منصور انهارا اخراج کرد این کار بکند این کار ر ا نکرد

Ata Kholghi
سُنت توطئه گری و پاپوش دوزی و زهرچشم گرفتن از معترضان و مخالفان سیاسی، در درون حزب کمونیست ایران، همچنان زنده و از حد و مرز هم گذشته است.
از همان کُلی گویی های گُنگ و ایما و اشاراتِ پُر رمز و راز ِاعضای جناح ’‘چپ‘'شان می توان دریافت که در درون این حزب، چه جنگ مغلوبه ای در جریان است و جناح راست آن، چه ظرفیت هایی از خود نشان میدهد!

Raouf Afsaee
علیرغم احیاناً هر اختلاف نظری در مورد مسائل سیاسی و تاکتیکی که با شما رفیق بهروز شادیمقدم داشته باشم و این امری است طبیعی، اما شما را خوب می‌شناسم. از سال ۵۸ و از سنندج شما را از نزدیک می شناسم. جزو صادقترین و صمیمی‌ترین و آگاهترین کمونیستهای دوران ما بوده‌اید. اما شیوه محفلی و برخوردهای نادرست آن دوران به کسانی چون شما میدان نمی داد.
امیدوارم همیشه شاد و تندرست باشید!

بهروز شادیمقدم
Raouf Afsaee رفیق رئوف عزیز سپاس از مهر و محبت رفیقانه ات . نظر لطفت همیشه شامل حال من بوده . برایت روزگار خوش و سلامتی آرزو میکنم . پایدار باشی

Payam Mohammadi
رفیق بهروز عزیز و گرامی،فکر میکنم تو خودت از نزدیک شاهد بودید چە بلاهائی سر من آوردند. دیگر رفقا هم که تعدادی از آنها زیر این پست اظهار نظر کردند شاهد بودند. در انزمان رفقایی چون علی فرهنگ و توفیق الیاسی و زاهد داربیگی و چند نفر دیگر جسورانه و عملا از من حمایت کردنند. هرگز و هرگز نه فراموش میکنم و نه میبخشم. کمونیست بودن پیش کش شان ، کمی انسان و انسانیت میداشتند.

خالد علی پناه
دوران اعاده حیثیت بروز کرده ، مثل تنی که سرش را جدا کرده اند هر کس مشغول پاپوش درست کردن و اعاده حیثیت گذشته اش است چه دنیای غم انگیز و وارونه ای !!برای کومه له باید متاسف شد که به چنین روزی افتاده است ،،،عجبا

Payam Mohammadi
خالد عزیز، من پاپوش و دروغ و اتهام نمی زنم و خود شخص شما از نزدیک شاهد بودید که چه برخورد ضد انسانی و ناروایی با من کردنند.

Payam Mohammadi
خالد جان، دیدن و لمس کردن ناعدالتی ها و افترا زدنها و بی حرمتی کردنها به انسان و کرامت انسانی، مرا همیشه به عصیان میکشاند رفیق عزیز.

خالد علی پناه
Payam Mohammadi کاک توفیق در هر موردی که دوستان ذکر کنند شاید درست باشد اما شما چرا لااقل من شاهد مورد شما بودم چه ناعدالتی و ناحقی در حق شما شده عین سیاست ان دوران کومه له و قوانین کومه له در مورد جنابت رعایت شد. ل

Hamakal Naoaray Kordestany
تشکیلات را باید رعایت قبول میکردیم . من خیلی چیزھا وحرکات نادرست را میدیدم ولی ترجیح میدادم کە اشتباە فرد یا گروھی است وزیاد سخت نمیگرفتم چون کم کسی بود بە فکر منافع شخسی بیفتد.... شرایت تشکیلات کلا حساس و در ختر بود . و ما بایدخیلی گزشت و فداکاری میکردیم .

بهروز شادیمقدم
کاک خالد نوشته ای که : "دوران اعاده حیثیت بروز کرده" منظورت نوشتۀ من است ؟

بهروز شادیمقدم
ممنون از جوابت .

خالد علی پناه
دیشب. یک لایو را گذاشته بودند در مورد شکایت از رهبران کومه له یک نفر ادعا میکرد که در چناره یک پل را اعدام کرده اند از مخالفین تشکیلات ،طرف یک روز پیشمرگ نبوده و فکر نکنم اصلا بداند چناره که مرکز واحدهای جنوب کومه له بود کجای سلیمانیه واقع میباشد و من که در تمام دوران احیای استقرار در چناره تا موقع تخلیه ان مسقر شدن در زرگویز بود حضور داشته ام و ندیدم و نشنیدم کسی بخاطر اختلاف سیاسی اعدام شده باشد و جالبتر یکی از افرادی که در ان دوران از مسولین اموزشگاه کومه له بود که کمی پاینتر از اردوگاه چناره واقع بود هیچ عکسالعملی به چنین ترهات و دروغهایی نشان نداد ،خوب واقعا دنیای عجیبیست ،

Hamakal Naoaray Kordestany
خالد علی پناه من ھم از اول تا تخلیە چنارە اونجا بودم و چنین ادعاھا را عجیب میبینم ! ما باید ھوشیار باشیم چنین انحرافات و ترح لکەدار کردن کزشتە ما با برنامە پیش میرود . من یارو منفعل را کە نە دستبردار تشکیلات میشد و نە خودش را با پرنسیپھای پیشمرگانە تدبیق میداد میشناسم رودرروی من میگفت پیشمشکە بجای پیشمرگە .

Koosha Shayan
رفيق بهروز عزيز :
از اينكه چنين رفتار و برخورد غير رفيقانه و حذفى در گذشته و از سوى حزبتان به شما شده ، بعنوان يك رفيق از جنبش چپ و كمونيستى، متاسفم
و هميشه معترض به چنين شيوه و رفتارى هستم.
انسان گاه نسبت به چنين رفتارى از دوستان و رفقايى كه عمرى را در مبارزه و آرمانهاى آزاديخواهى و كمونيستى
طى مىكنند، دچار تعجب و سوال مى شود كه چرا!؟
اگر چه اين امر عمدتا نه اتفاقى كه ناشى از بينشى طبقاتى و دركى سنتى ، سكت و فرقه اى و پوپوليستى از مبارزه طبقاتى در جنبش چپ و كمونيستى ايران ناشى مى شود.
وانگهى جداى از موضوع فوق ، شكل گيرى شخصيتى و طبقاتى در يك فرهنگ بسته و شرق زده و عقب مانده ناشى از مناسبات و روابط يك جامعه و تاریخی سراسر استبدادي و ديكتاتور زده ، و عاری از وجود تشكلات صنفى و سياسى از جمله ، شورا ، اتحاديه ، سنديكا، حزب به این اخلاق و منش سیاسی و اجتماعی منتج شده است.
در نتيجه این انعطاف ناپذیری و يا سكتاريسم تشكيلاتى و حزبی و سازمانی ، نقش و نمود عينى خود را در دگماتيسم فكرى ، و در روند مبارزه ى طبقاتى و از جمله در جنبش چپ و كمونيستى ، نمايان نموده و تحت تاثير چنين ريشه هايى قرار دارد! حتى چنين امرى را در سطحی وسیع از طيف روشنفكران و در جنبش هاى راست و بورژوازى در ايران نیز مى توان مشاهده نمود.
در كل و در رابطه با رفقايى گرامى و ارزشمند چون شما ، اگر چه ثقل و بار اين حركت در گذشته بلحاظ روحى و رنجشى تاريخى از چنين عملكردى ، براى شما محو و سترده نخواهد شد، اما از ارزش يك رفيق شايسته و فرهيخته و استوار در جنبش چپ و كمونيستى چون شما ،
نخواهد كاست!
شما براى رفقاى در اين جنبش كماكان همان رفيق بهروز هستيد.
اما نه صرفا نقل داستان و
گلايه مندى ، كه ريشه يابى علت و علل اين اخراج ها و اينكه چرا چنين رفتار حذفى و يا غير منصفانه و خصمانه به رفقايى خوش وجهه و ارزشمند در امر مبارزه ى طبقاتى تحت عنوان ديسيپلين حزبى و سازمانى
شكل گرفته و اينكه اساسا چرا حذف و اخراج ، اين موضوع مهم است و
عذرخواهى كه لازم است در اين رابطه نسبت به چنين رفقايى چون شما انجام بگيرد ، دير يا زود!
! اگر چه سكت فرقه اى و پوپوليستى كنونى حاكم بر اين سازمانها و احزاب ، اجازه چنين عذرخواهى و یا حداقل نقد نسبت به حركت و موضع اشتباه در گذشته و مرور آن را نمى دهد!
اين امرى بديهى است كه طبعا كسى مخالف اصول و انضباط تشكيلاتى نيست، و كسى هم مشوق هرج و مرج گرايى و يا تبليغ و ترويج انحلال طلبى تشكيلاتى نيست.
اما اصول تشكيلاتى بايستى كه در مورد
همه ى اعضاء و كادرها رعايت شود و فاقد تبعيض و يا رابطه در دالانهاى يك حزب و يا سازمان باشد!
ما كمونيستها كه بدون ترديد دم از اصول كمونيستى و ضد طبقاتى بورژوايى مي زنيم و
آرمان ما آزادى برابرى ، عدالت خواهى ، انسانگرايى و اومانيسم ماركسى است،
قرار نيست كه به مانند جريانات راست و بورژوايى ، و به شكلى بوروكراتيك و بر اساس رابطه ، تفاوت بين كادرها و اعضاء در حزب و سازمان خود را تعريف و يا تفاوت قائل شويم،
اما متاسفانه چنين امرى اكنون غير واقعى نيست و
در همه ى احزاب و سازمانهاى چپ و كمونيستى اين امر وجود داشته و دارد ، و تاسف آور اينكه حرمت و كرامت انسانى يك رفيق و بويژه رفقايى كه امتحان خود را در مبارزه طبقاتى پس
داه اند ، ناصادقانه و
نارفيقانه ، در نظر گرفته
نمى شود
و اينگونه نارفيقانه و غير كمونيستى به آنها برخورد حذفى شده است!
و به عدم تبعيت از اصول تشكيلاتى متهم شده اند

بهروز شادیمقدم
کوشای عزیز سپاسگزارم . دستت درد نکند .

Koosha Shayan
خواهش بهروز جان
سلامت و شاداب باشى.

بهروز شادیمقدم
Koosha Shayan پایدار باشی .

Koosha Shayan
بهروز جان‌: قصد من تعریف سطحی از شما نیست چرا که کاراکتر و شخصیت شما ، نیازی به تعریف من نوعی ندارد!
یکی از خصوصیات خوب شما که اصلا هم عجیب نیست و بسیار برای امثال من بعنوان یک رفیق ارزشمند است ، و‌در واقع نشان از کاراکتر فرهیخته و سیاسی و سوسیالیستی شما است ، بطور مثال علیرغم حتی اختلاف نظر نسبت به جنبش کمونیسم کارگری ، اما هرگز برخورد حذفی و یا برخوردهای غیر اصولی و زشت را با این جنبش و منصور حکمت نداشتید و اتفاقا بر عکس ، در هر جا که منصور حکمت و جنبش کمونیسم کارگری طبق معمول از سوی چپ سنتی و از جمله بورژوازی و ناسیونالیسم کرد و جریانات این طیف مورد خصم و کینه ی طبقاتی قرار گرفته است ، شما بسیار مستدل و رفیقانه و منطقی در قبال این نظرات واکنش نشان داده اید و از جمله همین مقاله اخیرتان در بزرگداشت منصور حکمت. شما یک رفیق صمیمی و صادق و ارزشمند هستید. درود بر شما رفیق بهروز.

بهروز شادیمقدم
Koosha Shayan رفیق کوشای عزیز با تشکر از نظر مثبت شما نسبت به مواضع گرفته شده ، یک مبارز در روشش نسبت مسائل نباید تفکیک کردن را فراموش کند . شما به این نکته اشاره داری . مورد مهمی است . خود شما شخصیت تان پر از این نکته های مثبت است . منهم به صمیمیت و صداقت شما ارج میگذارم . پایدار باشی .

Koosha Shayan
سپاس از لطفت رفیق بهروز عزیز
سلامت، موفق و شاداب باشی

Koosha Shayan
و اما چرا به امثال رفيق بهروز شاديمقدم با شناسنامه مبارزاتى عيان در اين جنبش ، و در چارچوب اتهامى واهى بعنوان عدم رعایت اصول حزبی ، چنين مورد غضب و حذف قرار مى گيرند!
موضوع این چرا و ابتدا به ساكن بایستی گفت که در عدم روحيه سازشكارانه و راديكال و نقد این رفیق و دیگر رفقاییاست که به ضعف ها و همان روابط بوروكراتيك بورژوایی و به روابط در دالان هاى حزبى و يا نقد تئوریک و سیاسی نسبت به مواضع سازمانى و حزبى جريان مورد نظر است و مضافا به عدم يك نوع از آزاديخواهى و عدالت در درون چنين احزاب و سازمانهايى است كه من نوعى و امثال من نسبت به اين نظرات همسو هستيم!
سوال من نوعى در رابطه با اخراج رفقايى چون رفیق بهروز اين است كه صرف نظر از توضيحات و دلائل احتمالى فوق ، آيا در رابطه با مشكلات و شرايط روحى و روانى رفقای اخراجی در آن زمان ، مورد توجه سران آن حزب و تشكيلات قرار گرفته بود؟
آيا درك آن افراد حكم دهنده در تشكيلات حزبى و به اخراج رفقاى اخراجى ، مانند رفيق بهروز برخوردى صادقانه و بدون حب و بغض بوده است!'!؟
و يا صرفا بلحاظ نگاه خصمانه و موضوعات روانى و روحى افراد مسئول و يا حكم دهنده ، اين نوع اخراج هاى نارفيقانه شكل گرفته است!؟
كه يقينا چنين اخراج هايى از نوع رفيق بهروز شاديمقدم ، بر اساس همين امر دوم و لاغير ، شكل گرفته است و بنظر من هيچ ربطى به رعايت اصول كمونيستى هم نداشته است!
آنهم در رابطه با يك رفيق و مبارز و خوش وجهه در جنبش چپ و كمونيستى ايران.
مضاف بر اين و بنظر من ،
دالان هاى حزبى و نوع برخوردهاى احزاب و سازمانها در بعضى از اخراجهاى خصمانه ، عجولانه و با قصد و سوءنيت ، قبل از هر چيز ناشى از يك امر و نگاه طبقاتى بسته و وجود گرايشات و اخلاقيات بورژوايى و بوروكراتيك در همان حزب و سازمان غير كمونيستى شكل مى گيرد.
چنين حذفى در مورد رفقايى كه امتحان خود را در مبارزه پس داده اند ، يك خبط ، غير مسئولانه و ولنگارى بورژوايى درون اين احزاب و سازمانها است كه نسبت به چنين رفقايى شكل مى گيرد.
ضمنا ، مگر چند كادر و يا عضو فرهيخته و مبارز و اكتيويست و پيگير مانند رفيق بهروز از عنفوان جوانى و تا
كنون ، زندگى شان بسان يك رفيق چپ و كمونيست و مصمم در امر مبارزه طبقاتى و كمونيستى در راه مبارزه گذاشته مى شود كه براحتى مورد چنين برخوردى حذفى قرار بگيرند و اندكى هم احساس نگرانى براى آن حزب و سازمان و آن حكم دهنده و كادر رهبرى
پيش نمى آيد كه به اين امر مهم فكر كنند و يا خود را مورد موأخذه اخلاقى و رفيقانه قرار دهند!
طبعا در اين رابطه و
بنا به تجربه ى اين چهل و اندى سال اخير ، خيلى از ما چپ ها و كمونيستها شاهد چنين موضوعاتى بوده و هستيم
كه بنا به رابطه ها و
چارپايه هاى حزبى در بالا رفتن افراد و دست يابى به پست هاى حزبى ، به شكل بوركراتيك در اين احزاب و سازمانها ، متاسفانه به يك سنت و امرى عادى تبديل شده است.
و نام اين موضوع نه كادر پرورى كمونيستى و مسئولانه و نه حتى به دليل تاريخ و طول و عرض مبارزه سياسى و كمونيستى افراد در آن حزب است ، و نه حتى بويژه ميزان سواد تئوريك آن كادر و يا افراد مورد نظر در آن حزب!
كه احزاب و سازمان هاى مزبور ، بر عكس موارد و اصول فوق ،اين افراد را صرفا مورد حمايت دالانهاى حزبى و سازمانى و عمدتا
قرار داده اند!
كه اين افراد عمدتا بى سواد و حتى فاقد يك انشاء نويسى سياسى مى باشند! داشتن بينش تجزيه و تحليل و آنالايز طبقاتى از جنبش كارگرى و درك از كمونيسم سياسى پيشكش!
و گاه حتى فاقد يك وجاهت اخلاقى و يا انسانهايى با پرنسيپ سياسى ارزشمند و يا حتى باور به نرم هاى ابتدائى جنبش چپ و كمونيستى
مى باشند!
به هر حال براى شنيدن موضوع اخراج رفيق بهروز و رفقايي چون ايشان متاسفم و معترض!
به اميد روزهاى خوب آينده و تغيير و تحولات بهتر در جنبش كارگرى و جنبش چپ و كمونيستى

Star Awehang

اگر منظور طرف من است من جوابت زوتر دادیم گفتم تو لمپن هستی لیاقت جواب دادن نیستی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اوضاع جنگی و دولت نو ظهور فاشیستی اسرائیل

اوضاع جنگی و دولت نو ظهور فاشیستی اسرائیل