رفیق حسن ، کاری به مورد مناقشه ات ندارم . اما نوشته اید که : " باور کنید منصور حکمت یک ژورنالیست بیش نبود. " ، این اظهار نظر یک کم بی انصافی است . منصور حکمت مروج مارکسیسم در ایران بود .
دریغا که این نقد آبکی امروز شامل خود کمونیسم کارگری می شود!
این خزعبلات را اینقدر تکرار کردید، که حتی کسانی که ممکن است یک سمپاتی به بخشی از نظریات حکمت داشته باشند، از او بیزار می شوند.
به جای تکرار این خزعبلات و ناله و شکایت ها چهار حرف درست حسابی بزنید و یک موضع مارکسیستی اتخاذ کنید. این سیاست درویشی را کنار بگذارید و مستقل بیاندیشید. باور کنید منصور حکمت یک ژورنالیست بیش نبود. نه تئوریسین بود، نه درافزووده یی به مارکسیسم داشت و نه هیچ وقت توانست رابطه یی هارمونیک و استتیک بین متون ژورنالیستی خود برقرار کند. مثلا نوشتن یک متن تا این حد نازل و بی مایه چه نیازی به فکر کردن دارد، که شما به جای اینکه خودتان بنویسید، از زبان حکمت آن را بیان کنید؟! واقعا این احزاب اپوزیسیون ایرانی حتی یک کادر و عضو جدی پرورش ندادن، فقط درویش پرورش دادند. واقعا زشته. از تو یکی بعیده نسرین بعد از سی و چند سال مبارزه، مدام به این خزعبلات رجوع کنی به جای اینکه حرف خودت را بزنی. اگر یک متن فلسفی و تئوریک بود، من میگفتم بله باید بهش رجوع کرد، اما این درد دل و ناله و شکایت است. پچ پچ پشت سر این و آن است. ول کنید، می خواهید دخالت پلیسی در کانال تلگرام هفت تپه و اعتصاب شکنی را از زبان حکمت توجیه کنید؟ نمی توانید! ما این اجازه را بهتون نمی دهیم.
بهروز شادیمقدم :
رفیق حسن ، کاری به مورد مناقشه ات ندارم . اما نوشته اید که : " باور کنید منصور حکمت یک ژورنالیست بیش نبود. " ، این اظهار نظر یک کم بی انصافی است . منصور حکمت مروج مارکسیسم در ایران بود .
Hassan Maarefipour :
حرفی در این نیست. اما یک مروج مارکسیست میتواند یک ژورنالیست باشد. او نه تئوریسین بود و نه فیلسوف و نه رابطه ی هارمونیک بین نظراتش برقرار بود. به همین دلیل بود که همیشه تحت تاثیر شرایط نظرش را عوض می کرد.
بهروز شادیمقدم :
نمیشود هم مروج مارکسیسم بود و هم داوری کرد که "یک ژورنالیست بیش نبود." و غیر مورد بحث حزب و جامعه کجا نظرش را عوض کرد ؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر