۱۴۰۱ دی ۱۸, یکشنبه

 

یک تصویر از چپ ها ...

 

Habib Biktash

یک تصویر ارزش یک هزار کلمه را دارد .

بهروز شادیمقدم

تصویر عهد بوق ! در آن عصر شما هم در حککا بودید . امروز ...

دوست من ، فردی که نه کمونیست است و نه حتی خود را چپ ننامیده ، در پروسۀ فکری خود اکنون اذعان نموده که شرکتش در انتخابات اشتباه بوده ، همچنان که شما دفاعتان را از فلان حزب اکنون اشتباه میدانی . آیا این روش که برای کوبیدنش به گذشته او استناد کنی درست است ؟

• Reza Rezaie

حبیب جان نرود میخ به گوش آهنین بهروز! حالا یکملیون تصویر بیاوری و بگویی ایشان نهایتا اگه مزدور نباشن! یک استمرار طلب که هستند! ایشان و هم سنخی هایشان در ستادهای انتخاباتی نهایت خدمت به رژیم را میکردند حالا اگر اسمش بجای ترانه زینب کتلت بود بهروز چه میخواستن تیتر کنن

او‌ یک نون بنرخ روز خور و‌فرصت طلب موج سوار است بفهمید لطفا!

لجاجت هم اندازه ای دارد

• Habib Biktash

اینکه یک نفر، هر کسی، از گذشته ناپسند خود دوری می کند و آینده ای شرافتمندانه تر را بر میگزیند همیشه چیز خوبی هست و باید مورد پشتیبانی قرار گیرد تا این روند در جامعه عمومیت پیدا کند. اینکه ترانه علی دوست از اصلاح طلبان ببرد و به جبهه مخالفان حکومت بپیوندد هم برای خودش خوب است و هم برای جامعه.

اما اینکه یک آدم تحصیل کرده ای که از ادبیات و هنر هم حالی میشود، و لابد از سیاست هم حالی میشود، تا دیروز دست بوس شنیع ترین و زشت ترین و قاتل ترین آدمها و نیروها و قدرتها بوده است و بدون شرم و خجالت انگشتهای کثیفش را به چشم مردمی کرده است که بارها و بارها به خیابان آمده اند و کشته و زخمی و زندانی داده اند تا کثافت اسلام و جمهوری اسلامی را سرنگون کنند امروز بعنوان قهرمان آزادی و بعنوان ترانه و سرود و تعهد و غیره از طرف شخصی مثل شما که ادعای کمونیسم دارد بسیار عجیب است. خیلی عجیب است.

قصد من از پست کردن تصویر ترانه علی دوستی تبلیغ علیه ایشان در این شرایط خاص نیست، اما هر وقت ببینم او یا کسانی مثل او دارند باد زده میشوند و بعنوان رهبر و قهرمان معرفی میشوند تما گند و کثافتشان را بیرون میریزم تا این عمل ارتجاعی و شیادانه موفق نشود. قهرمانان مردم کسانی هست که سالها با وجود تهدید مرگ و زندان و شکنجه مبارزه کرده اند و سینه شان را سپر گلوله ها کرده اند، نه کسی که تا دیروز انگشت به چشم مردم میکرد اما امروز سنبه قیام را پرزور دیده و صف عوض کرده تا از قافله عقب نماند.

• بهروز شادیمقدم

مطلب من قهرمان سازی نیست . ستایش از یک مبارز است . کامنت شما یک تناقض است . از یک طرف او را به خاطر گذشته محکوم میکنی و از طرف دیگر کارش را تقدیر میکنی . تصویر شما از این شخص اشتباه است . یک شخصیت فرصت طلب و منفی . کار مرا عجیب میدانی . در صورتی که این عجیب است که شخصی را به خاطر گذشته نمیبخشی و عجیب تر اینکه خودتان هم در گذشته دچار اشتباه مشابهی شده اید .

• Reza Rezaie

باور بفرمایید دارید از «استمرار طلبی و استمرار طلبان» جانانه دفاع میکنید مانده نباشین عزیز!

دقیقا همین کار را وزیر خارجه آلمان کردند و اعدام ابن دو‌نفر را محکوم کردند! فقط لازم یکی نشست سران چهار کشور قلدور و زورگو را در گوادالوپ را برایشان به المانی نپشته و برایشان بفرستد اما شما قسم خوردید مرغ یه پا دارد

• بهروز شادیمقدم

• با اجازه ات علاقه ای به جواب دادن ندارم . علت دو دنیای متفاوت اندیشه های ماست

• Gros Sol

ادعای کمونیست بودن شما گوش فلک را کر کرده بعد میگوئی "گذشته" ،حال ، آینده بهم ربطی ندارد.!

عجب روزگاری است!

بهروز شادیمقدم

متوجه نشدم منظورت کیست .

Gros Sol

مگر میشود هیچ پدیده ای را بدون گذشته اش مورد نقد و بررسی قرار داد؟

بعد ماتریالیسم بود و به دیالکتیک معتقد!

بهروز شادیمقدم

شما که حتما" و قطعا"به دنیا نیامده در شکم مادرتان کمونیست بوده اید .

• Gros Sol

من تعجب در این!

شادی مقدم به مثابه یک "کمونیست" چه عجله در دفاع از یک سینه زن رژیم که ۴۴ سال مشغول کاسه لیسی بود، هنوز یک ماه از "پشیمانی" اش نگذشته به دفاع از او میپردازد. شاید مانند سایر "برگشته" گان به اردوی سلطنت، خانه دوم شان بپوندد.

این عجله در چیست؟

بهروز شادیمقدم

" سینه زن ،۴۴ سال ، یک ماه از "پشیمانی" اش نگذشته" ، در مورد کس دیگری داری نظر میدی .

• Reza Rezaie

یکماه و دو روز

• Jamil Nazargahi

بهروز جان، سال‌ها است که این دست و آن دست می کنید، روزی بعضی از روحانیون برایت مبارز و آزادی‌خواه می شود و فاکتی از لنین در دوران استبداد تزاری را میاورید( که تنها سنخیت شان با شرایط و مناسبت امروز و جایگاه آنها در مبارزات اجتماعی،ضد کارگری و پرو سرمایه است) و یک روز آب پاکی و آزادی‌خواهی بر روی مرتجعین و دوخردادیهای ناراضی می ریزید و امروز هم ترانه را با دهن کجی دیروزشان در مقابل کشتارهای سال ۶۰ و ۶۷ و دی و آبان سالهای گذشته، با نشان انگشت رنگی شان( تو بگو آبی، منهم میگویم خون انسانها) رسمیت دادن به این درنده خویی حاکمیت اسلامی سرمایه است، نه تنها تبرئه می کنید، بلکه نشان آزادی‌خواهی را به آنها هم القا میکنید. جالب است که چرا این کار را برای مسیح علی‌نژاد نمیکنید !؟ هر انسانی ممکن است از گذشته خود پشیمان و راه دیگری را بر گزیند ، مادام که دست به جنایت نزده باشد، باید آن را در موقعیت خودش دید و به آن بر خورد کرد. اما جایگاه مبارز و انقلابی و آن توجیه و تفسیر و تعریف شما زیاده " آزادی‌خواهانه" و پوپولیستی است!!

چرا آن تعریف و تمجیدت را برای دختران مبارز و بویژه آن دختر سمج و جسور و نترس جوانرودی، که به نزدیک صف طویل مزدوران لباس شخصی و سپاهی می شود( با وجود جلوگیری بزرگترها که مانع جلو رفتن او می شوند) تا دو تا دست پرتوانش را با علامت پیروزی جنبش آزادی و برابری به لشکریان اسلامی سرمایه نشان دهد!؟ کاش انسانها دنیا را بر مبنای واقعیات های مادی و زمینی و منفعت اجتماعی و طبقاتی می دیدند. متمئن هستم که بهروز اینطور می بیند، اما بر مبنای منافع غیر کارگری.

بهروز شادیمقدم

ابتدا میشه برای این روزها که میگی مثال بیاوری . بعد جواب میدم .

اول بفرما کدام روز "بعضی از روحانیون برایم مبارز و آزادی‌خواه" بود ؟

دوم کدام "یک روز آب پاکی و آزادی‌خواهی بر روی مرتجعین و دوخردادیهای ناراضی می ریزیم . " ؟

سوم کجا "امروز هم ترانه را تبرئه کرده ام " ؟

چهارم مگر من ننۀ مسیح علی‌نژاد هستم که او را تبرئه کنم .

اینکه نوشته ای که "من براستی جای شما را در مبارزات اجتماعی نمیفهمم" حتما" فهمت قد نمیدهد !

• Jamil Nazargahi

بهروز جان، می توانید به جدل هردوی ما در نوشته های فیسبوک خودت راجع به دفاع از مسلمانان و روحانیون "مبارز" و اوردن فاکت، ارتباط با جایگاه روحانیون بر علیه تزار، لنین در آن رابطه رجوع کنید. اتفاقا چند هفته پیش در فیسبوک نوشته ای که در این ارتباط بود و گفته ام بودم که بعضی ها( منظورم شما بودید) موقعیتها و شرایط تغییر پدیده ها و زمان را نمی شناسند و همان فاکتی که آورده بودید را نوشته بودم. اینکه من جای شما در مبارزات اجتماعی.... را برای آن آورده بودم( متاسفانه پاکش کرده بودم) به این خاطر است که نشان بدهم هنورهم که هنوزه، افکار مخدوشی دارید. برای اینکه بفهمید که فهمم قد میدهد، گذشته تفکرات خلقیبت را در نظر دارم از سنندج آن دوره تا به امروز ، در تلاش هستید و بدورخودت می چرخید، از یک شاخه به شاخه دیگر از یک جریان به جریان دیگر در گشت و گذار هستید و هنوز هم از دست تفکرات پوپولیستی نجات پیدا نکرده آید. نوشته بود متن بالا را لطفاً توضیح بده، در کانتی که در جواب حبیب بکتاس نوشته اید، اگر تبرئه نیست ، آن را چی اسم می گذارید.؟! کاش برای نوشتن و جواب دادن، به نوشته های قدیمی ترت، مراجعه می کردید. من بر عکس شما فکر میکنم که فهمت قد میدهد که مسائل اجتماعی را بفهمید اما منفعت در کدام راستا است، مسئله اساسی هست. موفق و شاد باشید ..

• بهروز شادیمقدم

این کامنتت کسی را قانع نمیکند . گاهی فکر میکنم شاید که مرا با دیگری اشتباه گرفته ای . مهم نیست . حالا میشه بگی " از یک شاخه به شاخه دیگر از یک جریان به جریان دیگر در گشت و گذار هستید" کدام ها بوده ؟

بهروز شادیمقدم

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

  در جامعه طبقاتی که مرد ها مردانه و زنها زنانه با هم مواجه میشوند و نظام شخصیت انسانها را میسازد (مرد و زن) ، کسی که نقدش به نظام نباشد و ...