۱۴۰۳ خرداد ۲۹, سه‌شنبه

یک حزب انقلابی پرولتری علناً خیلی وقت پیش از پیروزی اش، لزوم مجازات اعدام را در خصوص ضد انقلابیون مورد تأیید قرار میدهد . لنین

بهروز شادیمقدم
مجازات جلاد خون اشام حق است .

بهروز شادیمقدم
نرمش در مقابل جلادان يعني ترويج خشونت .

Ebrahim Asadi
خمینی هم می‌گفت ما اگر نصیری را بکشیم حقوق بشر کردیم

Farhad Vakof
از دیده من ما در این رابطه یک مشکل اساسی و دیرین داریم. این مشکل باز می گردد به این از مقوله مرحله گذار انقلابی که در آن اعدام و اعمال حشونت محتملا وجود دارد و در اصل یک شرایط جنگی و با قوانین جنگی است، تاکنون سوء برداشت و سوء استفاده شده است. مارکسیستها - اگر کاربرد این لفظ حساسیت رفقا را برنیانگیزد - این مرحله گذار انقلابی را به شکل یک دولت و دیکتاتوری وارد ادبیات خود و ادبیات کارگری نمودند. در عالم واقع اما مرحله گذار انقلابی یک امر اختصاصی به انقلاب پرولتری نیست. در یک عمومیت و صرف نظر از خاص ها مرحله گذار انقلابی در شرایط جایجایی سیاسی پدید می آید. در اصل مرحله گذار انقلابی یک مرحله موقت و خارق العاده جنگی است. و قوانین شرایط جنگی و خارق العاده در آن عمل می کند. برای بحث ما اعدام بطور مثال. برای اعدامی که از قوانین دائمی است، شزایط گذار انقلابی و شرایط جنگی و استثنایی و موقت هیچ تضمینی برای عدم اجرای اعدام نمی دهد. اما اعدامی که در مرحله موقت و گذار انقلابی و جابجایی سیاسی وجود دارد با اعدامی که در قانون اساسی گنجانده شده تفاوت دارد. در این تفاوت تاکید بر موقت بودن و گذار بودن و انقلابی بودن این اعدام هاست. این شرایط جنگی و قوانین جنگی است که چنین اعدام هایی را واجب می کند نه این ما موافق اعدام باشیم. همان گونه جنگیدن در شرایط جنگی به مفهوم جنگ طلبی و دائمی کردن جنگ نیست. من عین همین را در جای دیگر مطرح کردم و ناقد به ادعای رژیم کنونی اشاره نمود که این رژیم هم پس از 40 سال هنوز شرایط جنگی و انقلابی و گذار را ضروری می داند. و من در جواب عرض می کنم استبداد خمینی از همان روز اول برای تثبیت نظام ماقبل باستانی اش ادعای انقلابیون را در آورد او اعدام و اعمال دیکتاتوری و استبداد را که جزیی از دولتش و نظامش بود را به بهانه دوره گذار اعمال نمود. و من در این جا عرض می کنم البته که میشود مرحله گذار و مرحله انقلاب را عمدا و آگاهانه با هدف خونرزیزی بیشتر طولانی کرد. اما چنین کاری قباحت دارد و در شان انقلابیون نیست. انقلابیون خونریز و مستبد و جلاد که نیستند. اگر ضرورت انقلاب خونریزی، اگر شرایط جنگی جنگیدن را ضروری می کند این وضع استثنایی است. نمی شود این شرایط گذار را به شکل یک دولت جدا گانه و بنام دیکتاتوری انقلابی و.. وارد تاریخ کرد. این سوء استفاده از شرایط جنگی است.

Sultan Khosravi
رفیق بھروز عزیز!
بنظر من این نظر بسیار نادرست است. لنین این نظر را یک قرن پیش در اوضاع آن زمان گفتە است.
امروز در دنیای مدرن و تغیراتی کە در جھان پیش امدە است این شعار بیشتر استراتژی حکومتھای دیکتاتور می باشد.

Fate Kolah
این موضع دفاع از اعدام با هر صیغه ای انقلابی وضد انقلابی محکوم ومردود وجنایت وبورژوائ است. کاملٱ لننیستی واستالنیی وتوجیه کشتار کرنشتات بدست حزب بلشویکی وبدستور لننین وبفرماندهی ترتسکی وکشتار 4ملیون مخالفین بدست استالین فاشیستی وتوجیه کنونی فاشیستی اعدام ها توسط جمهوری اسلامی است.و جنایت و تئوری ضد انسانی ومذهبی ،هگلی است،که مارکس بدرستی نقد از هگل وضد اعدام نقد کرد .که اعدام تقویت سرمایه داری واعدام بشریت وچشم در مقابل چشم ودندان در مقابل دندان وانتقام جوئ بورژوائ است،بهترین وجدی ترین انتقام طبقاتی جامعه بی طبقه بدست طبقه کارگر ونابودی مالکیت خصوصی وارگانهای سرکوب ونابودی سرمایه داریست،
کارگران جهان متحد شوید،



Arman Kosha
كسانى كه به سياست توهم دارند و سياست را نه يك عمل بلكه نظرى مى بينند مسئله اعدام انقلابى را منتفى دانسته و خشونت آميز تلقى مى كنند. البته نبايد فراموش كرد كه بعد از فروپاشى بلوك شرق و گسترش حقوق به اصطلاح بشر اكثر چپها ى ما هم حقوق بشرى شده و از كنار اين مسئله به راحتى مى گذرند. تجربه انقلابات مختلف و به شكست كشاندن آنها تو بخوان به خاك و خون كشيدن كمونيستها و انقلابيون اين موضوع را نشان مى دهد كه مقوله اعدام انقلابى نبايد حذف شود و بايد به عنوان يك گزينه اگر لازم شود اجرا شود. همين توهمهاى خورده بورژوازانه به قدرت سياسى بزرگترين خطر براى طبقه كارگر است. سياست يك عمل مشخص طبقاتى است و عمل در هر لحظه مشروط است پس نمى توان اعدام انقلابى را به كلى حذف كرد اما بايد به عنوان يك گزينه احتمالى به آن توجه داشت

Farhad Vakof
به خوب موردی اشاره کردید دوست عزیز. کسانی که سیاست را نه یک عمل بل یک نظر می بینند. خیلی پرمعناست. یکی از اختلافات اساسی در همین جاست.

Ali Ashnagar
ترویج خشونت و آدم کشی تحت هر عنوانی محکوم است !

Ali Atai
در طول تاریخ چه کسانی از مجازات اعدام سود برده و چه کسان ضرر دیده اند ؟

Massi Fathi
تا جایی که من اطلاع دارم بسیاری از کله گنده های ارتش نازی رو حتی زندانی هم نکردن....تا همین امروز نوه های ایشان در جایگاهها و سمتهای مختلف دولتی و رسمی از بالا تا پایین در حال اداره و مدیریت هستند.....
دلیلشم مشخص بود و هست....چه کسی بهتر از یک خودی برای اداره کشور؟

Farhad Vakof
حرکت 68 در آلمان بعضا در همین معضل ریشه داشت. جوانان آلمانی این را به عینه می دیدند.

Arman Kosha
راستش مسى جان كم سراغ نداريم در تاريخ كه انقلابات مردمى از جمله ايران در سال ٥٧ به خاك و خون كشيده شده اند.من به شخصه خوشحال مى شوم كه همه چيز در صلح و صفا انجام شود و خون از دماغ كسى نيايد اما اين اتفاق خواهد افتاد اگر در يك جزيره و تنها زندگى كنم. در جامعه طبقاتى هر روزه هزاران انسان دست به خود كشى مى زنند و آقايان و خانمهاى مدافع حقوق بشر و مخالف اعدام اين خودكشى ها را اعدام تلقى نمى كنند. من كه به شخصه هيچ توهمى به قدرت سياسى ندارم و جنگ و اعدام انقلابى را ادامه همان سياست به معناى عمل مشخص يك طبقه عليه طبقه يا طبقات ديگر مى دانم.

Massi Fathi
منم نه توهمی به این قدرت دارم و نه مثل مصلحین جامعه؛ امید و تدبیر. به ایشان!
اما به هر حال باید حد اقل دادگاهی بشن....و هر کس به اندازه جنایاتی که کرده، مجازات بشه!

Farhad Vakof
ما در این زمینه مشکلی با افراطیون در صفوف خودمان خواهیم داشت.

Ali Atai
از متن ----مجازات اعدام فقط یک تعبیر متافیزیکی از قانون مندرس „قصاص“ است { قانون قصاص – اعمال مجازات با وارد اوردن ضربه مشابه} چشم در برابر چشم ٬ دندان در برابر دندان٬ خون در برابر خون . حکم اعدام مارکس

Farhad Vakof
علی عطائی این درسته اما اعدامی که در کتاب قانون کشور آمده. در مورد شرایط جنگی صادق نیست.

Ali Atai
Farhad Vakof اون دیگه مجازات اعدام نیست

Massi Fathi
من از قصاص و اعدام دولتی بورژوازی حرفی نزدم!
من از مجازات جنایتکاران گفتم....و این هم دست من و شما نیست....این طبقه ستمگر و سالها سرکوب شده است که باید تصمیم بگیره...چگونه و با چه روشی دشمن دیرینه خود رو از بین ببره....اگر اینطور باشه.....کارگر برای دفاع از خود و انقلابش هم باید دست به اسلحه نبره که مبادا کسی اوف نشه!؟؟
کمون پاریس

Massi Fathi
حتی آنزمانی که خیزش در معرض شکست بود، کارگران هنوز به مقاومت قهرمانانه خود پای می فشردند. آنها مرگ با افتخار، با تفنگ در دست را ترجیح دادند. آنها نمی خواستند سلاحشان را بر زمین گذارند زیرا که می خواستند سربلند زندگی کنند. آنها روح پرولتاریای انقلابی را به نمایش گذاشتند و مرگ را بر تسلیم شدن بی افتخار ترجیح دادند
کمون پاریس
مارکس

Ali Atai
مسی جان برای چند لحظه تاریخ را در ذهنت مرور کن چه طبقاتی از قانون مجازات اعدام سود برده است من فردستان را نمیبینم شاید شما میببینی - مجازات اعدام هیچ ارتباطی با دفاع مسلحانه ندارد اگر اینچنین میبینی چرا ؟ارتباطشان چیست ؟ انقلاب اکتبر را بررسی کن آیا فر...
ادامه ...

Farhad Vakof
علی جان. مسی دارد از قانون اعدام و فصاص نمیگوید دارد از شرایط جنگی و گدار انقلابی سخن می گوید. و تاکید هم نمود.

Ali Atai
متاسفانه شما انقلاب را با مجازات اعدام یکی فرض کرده اید

Massi Fathi
خوب دلیلش هم مشخصه!
برای اینکه مثل شما منتظر فرجی از طرف بورژوازی و مصلحین ایشان بودند!

Massi Fathi
نه اصلا اینطور نیست.....یکبار دیگه نوشته منو بخوانید.....به قول مارکس کسیکه از حالا نشسته و برای آینده نقشه می کشه یک مرتجع است!
من گفتم این رو طبقه انقلابی مشخص میکنه....نه من و شما.....اینکه اونروز این طبقه در چه شرایطی قرار میگیره و یا خواهد گرفت ....و چگونه با دشمن مقابله خواهد کرد ....دادگاه و یا مجازات در شکل دیگری .....دست من و شما و صد در صد مسئله امروز نیست!( پیشگو که نیستیم)

توضیحات عکس در دسترس نیست.

Farhad Vakof
علی جان. - فولادی - کمون پاریس یک شرایط جنگی بود. عرض کردم ما بر حول شرایط گذار انقلابی و شرایط جنگی با مارکس و مارکسیستها مسئله داریم. آنها سعی کردند این شرایط گذار انقلابی را نظامند کنند. به شکل یک دولت درآورند.

Farhad Vakof
من بارها این مطلب را عرض کردم ما مشکل داریم با کسانی که شرایط جنگی، شرایط گذار انقلابی را به شکل یک دولت و آن هم دیکتاتوری انقلابی نظام مند می کنند. این ها قادر نیستند تفاوت شرایط انقلابی و گذار با شرایط عادی و قانونی و قانونمند را درک کنند. اینها می خواهند مدام شرایط انقلابی و گذار باقی بماند و از شرایط انقلابی و گذار طولانی همان ایده انقلاب مداوم را در سر می پرورانند. خب. ما با این عده با مارکس و بدون مارکس مشکل داریم.

Farhad Vakof
هر بخثی که ما با پیروان دیکتاتوری پرولتاریا داشتیم سرانجام ختم شد به شرایط جنگی و دوران گذار انقلاب و موقعیت انقلابی . و این اتفاقی نیست. پس نتیجه بگیریم.

Massi Fathi
سوسياليستهاى بورژوا ميخواهند شرايط حيات جامعه معاصر را حفظ کنند ولى بدون مبارزات و مخاطراتى که ناگزير از آن ناشى ميشود. آنها ميخواهند جامعه موجود را حفظ کنند ولى بدون عناصرى که آن را انقلابى کرده و شيرازه‌اش را از هم ميپاشد. آنها بورژوازى را بدون پرولتاريا ميخواهند. بورژوازى عالَمى را که در آن حکمرواست، طبيعتا بهترين عوالم ميپندارد. سوسياليسم بورژوا اين پندار تسليت بخش را بصورت يک سيستم تمام و يا نيمه‌کاره‌اى در ميآورد. هنگامى که اين سوسياليسم از پرولتاريا دعوت ميکند که سيستم او را عملى نمايد و در بيت‌المقدس جديد وى گام گذارد، در واقع توقع وى فقط آنست که پرولتاريا در جامعه کنونى همچنان باقى بماند ولى انديشه‌هاى کينه‌آميز خود را درباره اين جامعه بدور افکند

Massi Fathi
دوستان عزیز و گرامی!
لطفا نوشته ها و نظرات منو با دید شخصی و برداشتهای غلط خودتان تفسیر و تعبیر نکنید.....
با تشکرات قبلی!

علی یحیی پور
جناب عطائی نظر مارکس در این نوشته در رد اعدام برای مجرمین وقاتلان اجتماعی که به خاطر شرایط اجتماعی وفقر وبی فرهنگی ایجاد می شود ومحصول خشونت دولتیست است ودر صف توده های مردم است درست است هیچ کس ان را رد نمی کند اعدام برای مجرمین اجتماعی نباید تجویز شود وبا ید در رد ان مصر بود ولی بحث رفیقمان بهروز اعدام برای مجرمین در نقش دولتها در جنایت سیاسیست ویک خشونت دولتیست وخیانت به مردم است ویک نوع پدیده ضد انقلاب برای تحکیم قدرت مطلقه خود تجویز می شود وبا مذهب هم توجیه می شود در مقابل چنین جنایت کارانی باید خشونت اجرا شود به باور من اعدام جنایتکاران دولتی بحشی از پروسه انقلاب است به نظرم مارکس حتما این را هم در بخش دوم مقاله اش در مورد انقلاب فرانسه تحلیل کرده است که مترجم این مقاله ان را لازم ندانسته ویا اگاهانه ترجمه نکرده است ودر نتیجه موضع مارکس در مورد خشونت قانونی جنایتکاران دولتی مشخص نیست بحث من حداقل این است که اعدام برای خائنین وجنایتکاران دولتی تا تثبیت انقلاب باید اجر ا شود وجز پروسه انقلاب است ....
میرزا اقا خان کرمانی را نا صرالدین شاه در تبریز سر برید صحنه تاریخ خونین است نمی توان با الله کلنک بازی با مقوله اعدام جنایتکاران دولتی بر خورد متمدنانه داشت ...
18 ژوئن 2018
علی یحیی پور سل تی تی

توضیحات عکس در دسترس نیست.

Raouf Afsaee
نه به اعدام!
اعدام قتل عمد از طرف دولت و گروههای جنایتکار است
می دانم همه ما برای اعدامها و جنایتهای رژیم اسلامی داغدار و عصبانی هستیم. ما که مخالف حکم جنایتکارانه اعدام هستیم جواب اعدام را با اعدام نمی دهیم، حتی برای سران جنایتکار رژیم اسلامی ایران!
اعدام قتل عمد از طرف دولتها و گروههای جنایتکار است و باید بطور کلی ملغی گردد!
راه حل نهایی سرنگونی انقلابی رژیم قاتل و جنایتکار اسلامی ایران است!
در واکنش به اعدام محمد ثلاث برخی از دوستان خوب ما خواهان دار زدن سران رژیم اسلامی شده اند. خوب رژیم اسلامی ایران طبق این بخش از قرآن(در پایین) عمل میکند. ما چرا باید آنرا تکرار کنیم؟!
احساسی برخورد نکنید! اعدام عملی جنایتکارانه است و باید در همه جا ملغی گردد! بویژه در قرن ۲۱ و سال ۲۰۱۸ صحبت از اعدام متقابل توسط انقلابیون آزادیخواه و عدالت طلب شُک آور است. لطفن دوباره فکر کنید.
هدف من ایجاد ترحم یا بخشیدن نیست، بلکه ترویج فرهنگی است که خشونت و توحش رژیم جنایتکار اسلامی ایران و دیگر گروههای تبهکار را از بین می برد. پاسخ ما مقابله به مثل به جنایتهای آنها نیست، بلکه انقلابی مردمی است که رژیم و کل سیستم جنایت آنها را سرنگون می کند. این بزرگترین انتقام است!

Massi Fathi
خوب گیریم که انقلابی شد ....با این جنایتکاران چطور باید رفتار کرد؟

Raouf Afsaee
این جنایتکاران اگر در جریان قیام مردم کشته نشدند و یا فرار نکردند، اگر دستگیر شدند و یا خود را تسلیم کردند بعدن در دادگاههای علنی مردمی محاکمه می شوند و باید نسبت به جرایمی که کرده اند در زندان باشند. همچنین برخلاف روش ضد انسانی رژیم جنایتکار اسلامی آنها از حق وکیل و حقوق زندانی برخوردار خواهند شد. ما باید سیستم کاملن متفاوتی از آنها را برقرار کنیم.

Massi Fathi
اینکه ما چه میخواهیم و چه نمی خواهیم، در حال حاضر چیزی رو تغییر نمیده....
شرایط و موقعیتهای عینی هستند که عملکرد رو تعیین میکنند .....
بله ما هم مخالف اعدام هستیم.....
اما سوالهایی وجود داره که هیچکس نمیتونه به طور قطعی به اونها جواب بده!
اینکه چه خواهد شد و نشد و چه طبقه انقلابی چه تصمیمی خواهد گرفت....برای مثال آیا زنده نگهداشتن فرد مضمون به نفع انقلاب است یا نیست و غیره و ذالک....همه و همه را شرایط عینی و زمانی و مکانی تعیین خواهند کرد.....
بله ما میتونیم نظر بدیم و بخواهیم و باید و شاید و....هم بکنیم....اما نه بیشتر و نه کمتر در حال حاضر!

Raouf Afsaee
دوست عزیز Massi Fathi شرایط و موقعیتهای عینی می تواند تاکتیکهای مناسب با آن دوره مبارزاتی را تعیین کند، اما ما پرنسیپالی از همین حالا می گوییم اعدام لغو است و مثل خیلی از کشورهای متمدن جهان حکم جنایتکارانه اعدام نباید باشد. این مطالبه چندین خاصیت دارد: یکم- به جامعه می گوییم که اعدام عملی جنایتکارانه است و دنیای امروز اعدام را نمی پذیرد. دوم- بر رژیم جنایتکار اسلامی ایران فشار می آوریم که دست از اعدام بعنوان یک حربه سرکوب بردارد. سوم- به ماموران و همکاران رژیم پیام می دهیم که در فردای سرنگونی رژیم اسلامی حکم اعدامی در کار نخواهد بود و به انقلاب مردم بپیوندند و ...
بلاخره این دایره خشونت و جنایت باید پاره شود. تفاوتهای درست و نادرست باید روشن شود. ما کمونیستها و کارگران سوسیالیست و آزادیخواهان که بیشترین قربانیان سرکوب و اعدام از طرف رژیم اسلامی بوده و هستیم خواهان لغو حکم اعدام در ایران و همه جای دنیا هستیم.

Massi Fathi
شما در لندن زندگی میکنید در کشوری که از حد اقل حقوقهای انسانی برخوردارید...طبقه کارگر در انگلیس و المان و سوئد و فرانسه و کشورهای مدرن و پیشرفته که آزادانه و در تشکلهای سندیکایی و یا انجمنهای کارگری و حتی از طریق پارلمان و فرستادن نماینده حتی اگر زرد و اریستوکرات و شکم سیر هم که باشند، به خواسته های خود کمابیش دست پیدا میکنند و حتی در این کشورها اگر مسئله جدی بشه و صحبت از انقلاب و تغییر اساسی بشه و بورژوازی این خطر رو احساس کنه....یک انقلاب صلح آمیز، میتونه تبدیل به میدان جنگ بشه!
اونوقت شما انتظار و توقع دارید با وجود شرایط خفقان و قرون وسطایی که در ایران حاکمه، انقلاب در شکل گل و بلبلی و با علامت پیس و صلح به پیش بره و با قول و قرارهای تو خالی و توهم محض اینکه شاید با شنیدن این قول و قرارها ی صلح آمیز پوچ، سر یک مشت آدمخوار به سنگ بخوره و به راه راست هدایت شوند و اسلحه و چماق رو زمین بزارن و به جنبش و انقلاب بپیوندد؟؟؟؟
مگر برای بورژوازی شما بگو طبقه حاکم، انقلاب چیزی غیر از خشونت ه؟؟
اگر دنیای امروز علیه اعدام و خشونته و اون طور که شما ادعا میکنید گل و بلبل ه....چرا در بیش از ۸۵ کشور هنوز مجازات اعدام وجود داره؟
چرا خشونت دولتی و حکومتی وجود داره و هر روز در سطح جهانی قربانی میگیره ؟
اگر جامعه امروز با خشونت در تضاد و تناقضه، این همه جنگ و وحشیگری از کجا سر چشمه میگیرند و در شکل سیستماتیک تولید و باز تولید میشه؟؟؟
ووووو
جدا چقدر دیگه باید طبقه کارگر و گرسنه قربانی بده، تا ما متوجه بشیم که تا زمانیکه این مناسبات تولیدی در جامعه و نظم طبقاتی بر قرارند، هیچکس نمیتونه ادعای عدالت اجتماعی، صلح ، آزادی و برابری بکنه ویا منتظر باشه تا همه چیز بدون قهر و خشونت به پایان برسه و بورژوازی لگام گسیخته دو دستی حاکمیت رو تحویل طبقه کارگر بده!
این موضع گیریها رو بزارین برای دالای لاما و پاپ و نمایندگان صلح کذایی بورژوازی....

Raouf Afsaee
عجب برخورد تندی! بلاخره من نفهمیدم بعد از این همه آسمان و ریسمان شما چه می خواهید؟ اعدام بشه یا نشه؟!

Massi Fathi
چرا تند؟؟
جواب سوالات رو بدین....از بحث خارج نشین!
سوال کردین جواب دادم چرا نمیشه!
بهتون پیشنهاد میکنم به متن سخنرانی کارل مارکس در کنگره لاهه، ایدئولوژی آلمانی و کمون پاریس مراجعه کنید! البته فقط یک پیشنهاد برای روشنتر کردن مسئله بود!

Raouf Afsaee
دوست گرامی شما جواب سئوال را نمی دهید. در کامنتهای دیگرت از جنایات بیشمار سرمایه داری صحبت می کنید و همگی درستند، اما لطفن بگوئید حکم اعدام باشه یا نباشه ؟
در ضمن زیاد برچسب خارج کشور را به ما نزن. جهت اطلاع شما به مدت ۱۲ سال با این رژیم جنایتکار اسلامی سرمایه ایران در کردستان درگیر یک جنگ واقعی و تن به تن بودیم و می دانم که مسئله اعدام چقدر شنیع و ضد انسانی است.

Massi Fathi
چند بار توضیح بدم؟
من گفتم و باز هم تکرار میکنم؛ حتی در طی سرنگونی هم ممکنه این مسئله اتفاق بیفته!
شما و من از الان نمی تونیم تعیین تکلیف کنیم که انقلاب (البته اگر انقلابی بشه)چه مسیری رو طی خواهد کرد....چون نه پیشگو هستیم و نه در اون شرایط!
این هم مد شده تازگی ها...سرمایه داری یعنی خشونت! شما اگر فکر میکنید که سرمایه دار و حاکم با دسته گل به پیشواز انقلاب میاد .....در توهم سیر میکنید!

Massi Fathi
شما و امثال شما همیشه جوابتان این بوده ....ما به همه جنایات سرمایه دای واقفیم اما!
همیشه یک اما و اگر دارین!
شما و امثال شما هنوز متوجه نشدن شاید هم متوجه شدن اما خود رو به کوچه ترامپت و ملکه انگلیس و آنگلا مرکل و....زدن که حتی همین اعدام و حتی اون ا...
ادامه ...

Massi Fathi
این بحث به نتیجه ای نمیرسه!
رفرمیسم و رویزیونیسم و پاسیفیسم اینجا به حد اعلی رسیده....

Raouf Afsaee
نخیر ببخشید ما توهمی به سرمایه داری و رژیم اسلامی نداریم. شاید شما هنوز خیلی جوانید، اما من حدود ۴۰ ساله علیه این رژیم و برای سرنگونی اش در جنگم. اما بلاخره در این کامنتت مشخص شد شما مخالف اعدام نیستی. اما در قیام و درگیری به هنگام انقلاب هر اتفاقی می افتد غیر قابل کنترل است، اما از قبل و همین الآن ما می گوییم حکم اعدام بعنوان یک عمل شنیع و جنایتکارانه باید لغو شود.

Massi Fathi
من نمیدونم این اصرار و تلاش شدید شما و امثال شما در وارونه جلوه دادن مسائل از کجا سرچشمه می گیره؟
شاید تنگ نظری؟
من کجا از اعدام دولت سرمایه داری و بورژوازی دفاع کردم؟؟...
ادامه ...

Raouf Afsaee
دوست گرامی من نمی گویم شما طرفدار اعدام مردم از طرف دولتید، اما شما خواهان اعدام سران و جنایتکاران رژیمید. خوب این اشکال دارد. اعدام اعدام است و خوب و بد ندارد. حال شما ما را به عیسی مسیح تشبیه می کنید بکن، اما اینطور نیست و این دوره و زمانه قرن ۲۱ و سال ۲۰۱۸ صحبت از اعدام متقابل توسط انقلابیون اشکال جدی دارد. من می فهمم این رژیم و سران جنایتکارش چقدر جنایت کرده اند، حتی داغ شخصی هم دارم. برادرم را در سن ۲۴ سالگی بخاطر کمونیست بودن و محاربه اعدام کردند. خودم که در کردستان بودم در فاصله تمام دههه ۱۳۶۰ با صدها اسیر جنگی مصاحبه کرده ام، اما حتی یک نفر را که بیشترشان پاسدار و بسیجی هم بودند اعدام نکردیم. خوب فرق یک نیروی انقلابی با یک رژیم جنایتکار باید در عمل باشد تا جامعه و دایره کشت و کشتار از بین برود. در جنگ جنایتکاران کشته می شوند، اما نباید اسیر را اعدام کرد. حتی خامنه ای را!

Massi Fathi
من از اعدام هیچکس بحث نکردم!
چند بار بگم؟
اینکه ما بشینیم و امروز راجع به این بحث و جدل کنیم که اعدام در طی انقلاب صحیح است یا نیست و چون خودمان به این ایدئولوژی معتقدیم و باید ترویج و تبلیغ بیشتری بکنیم در ۴ چوب یک ایده می مونه و اونورتر هم نمی ره!
تا زمانیکه این انقلاب و سرنگونی و تغییر رژیم مثلا جامه عمل به خود بپوشونه یعنی در "عمل و عینیت" چه شکلی به خود بگیره دو مسئله کاملا جداگانه است....
و اینکه ما امروز تعیین کنیم که آیا مجازات در چه شکل و قواره ای انجام و اجرا باید بشه یا خواهد شد یک دید توهمی و ایدئالیستی بیش نیست!
مارکس و انگلس بارها به این مسئله اشاره کردند که؛ چه بهتر اگر انقلابات در شکل صلح آمیز روی دهند ...اما گارانتی و نظر مطلقی نمیشه و نمیتوان داد که آیا در همه کشورها با صلح و دوستی انقلاب بشه!
ما باید به همه چیز در کشوری که این دگرگونی انجام میگیره توجه کنیم و همه شرایط حتی از شرایط اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و...تا آداب و رسوم و سنتها ی اون کشور مطلع باشیم، تا مثلا بتونیم تا حدودی اونهم نه صد در صد و مطلقا بگیم که این انقلاب، چه شکل و فرمی به خود خواهد گرفت! و یک چیز اما صد در صد است و اونم این استکه، اگر با مخالفت و خشونت دولتها و حکومتهای وقت روبرو شود و حکومت و دولت ایشان با شدت و زور و اسلحه دست به سرکوب انقلاب بزنند....احتمال اینکه طبقه انقلابی هم دست به اسلحه ببرد و حتی بیش از آن را هم نمیتوانیم صد در صد نفی و یا نادیده بگیریم..........‌

Massi Fathi
حالا هی شما بیا بگو من صد در صد مخالف خشونت و خصوصا مجازات اعدام حتی جنایتکاران دولتی هستم....این فقط در ۴ چوب یک نظر می مونه، نه بیشتر و نه کمتر!
به این رفتار میگن؛ نادیده گرفتن پراتیک انقلابی و عینیت وچسبیدن به یک ایده خشک و خالی

Raouf Afsaee
دوست عزیز قبلن نوشته بودم برات که در جنگ کردستان علیه رژیم و در عمل این نظریه را پیاده کردیم و خیلی از آن اسرای جنگی بعدن سفیر تبلیغات برای ما شدند. باید همین امروز گفت نه به اعدام!

Massi Fathi
چه ربطی داره.....شما باز هم داری مقایسه میکنید!
شما باز هم شرایط به اصطلاح جنگی رو که در اون قرار گرفته بودی نمی تونی با مثلا انقلابی که سالها بعد و در شرایط کاملا دیگری اتفاق بیفته مقایسه کنی!
اونجا ملت از گرسنگی دست به هر کاری شاید بزنند....اما شما پلیس و سرباز شکم سیر آلمان رو حتی با پلیس و سرباز آمریکایی و روسی و انگلیسی و.....نمیتونی یکی کنی...چه برسه با مثلا یک سرباز عراقی یا ایرانی......
گذشته از اینکه هزاران مسائل دیگر محیطی و اجتماعی و فرهنگی و ....به اون اضافه میشه!

Raouf Afsaee
از اینکه مردم عادی و عصبی و عصیانی از دست رژیم چه کاری می کنند فرق اساسی دارد با حزبی کمونیستی یا نیروی پیشتاز انقلابی که چکار می کند. من حرفم این است که چنین حزبی در برنامه و مانیفیست انقلابی اش می گوید نه به اعدام.

Massi Fathi
شما صدرصد میدونی که انسانهای بیگناه هم کشتید!
شما به این مسئله واقفی، چون بسیاری از انسانها از روی جهل و نادانی دست به خیلی کارهای اشتباه میزنند و بعد هم پشیمان میشوند.
اما آیا این مسئله برای همه صدق میکنه؟
خیلی از جنایتکاران خصوصا حکومتی با عمد و با وجود دانستن دست به قتل و غارت میزنند ، همانطور که هر روز شاهد این مسئله هستیم.....نمونه بارز بیش از یک میلیار د انسان گرسنه در جهان ه!
اینها به عمد گرسنه نگه داشته شدن! یا تعداد انسانهای بی گناهی که در جنگهای سرمایه داری کشته میشن! همه و همه با دانایی و سیستماتیک صورت میگیره ...و قتل و خشونت دولتی فقط به اعدام که شما بهش گیر دادی مختوم نمیشه!
پس لطفا سعی نکنید همه انسانها رو بیگناه جلوه بدین.....بازم دارین افسانه تعریف میکنید...

Massi Fathi
اون حزب شما و مانیفست حزب شماست!
نه حزب من است و نه مانیفست من!
من مثل شما و بعضی ها که با هر اعدام در ایران خونشان به جوش میاد و فشار خونشان بالا میره.....به مسئله نگاه نمیکنم!
خشونت دولتی فقط به مجازات اعدام و کشور ایران مختوم نمیشه برای دهمین بار
و به همان شکل مبارزه کمونیستها هم به اینها فقط محدود نمیشه!

Raouf Afsaee
دوست عزیز حق باشماست شاید افراد زیاد بی گناهی در جنگ کشته شوند. منطق جنگ این است در تیراندازی اگر شما کوتاه بیایید کشته می شوید. شخصن دوبار در محاصره زخمی شدم اما کماکان زنده ماندم. اما دوست عزیز حرف بر سر اعدام است که به قول شما من به آن گیر داده ام. اما اینکه بارها اسرای زخمی در جنگ را مداوای اولیه می کردیم و توسط مردم روستاها به شهر وه برای رژیم می فرستادیم تا مداوا شوند و نمیرند. اعدام مسئله مهمی است و باید دقیق به آن برخورد شود. خیلی با اینکه کسی درجنگ کشته می شود و یا بر اثر گرسنگی می گیرد و یا حتی در تیراندازی به تظاهرات کشته نی شود فرق دارد. اعدام یعنی کشتن عمدی یک اسیر. کشتن یک زندانی که اسیر است و هیچ راه دفاعی از خود ندارد. حال این اسیر یک کمونیست باشد یا یک حزب اللهی باشد. اعدام اعدام است و باید مثل خیلی از کشورهای جهان ملغی گردد. لغو کنونی اعدام به نفع ما انقلابیون و معترضین به رژیم است.

Raouf Afsaee
خوب تفاوت داریم دیگه و من هم از تفاوتها حرف می زنم. بهر حال از دیالوگ صمیمانه با شما خوشحال شدم.

Massi Fathi
برای من همانطور که گفتم خشونت دولتی فقط به اعدام ختم نمی‌شه!
و مهمتر و ویا بی اهمیت تر از سایر مشکلات و معضلات و نابسامانیهای اجتماعی بر آمده از دل سیستم سرمایه داری نیست!
اینکه تیر اندازی در جنگ و مبارزه و کشتن همنوع به نام و توجیه دشمن و دفاع شخصی و جانی " رواست" اونم به سربازی که خود قربانی همان مناسباتیست که تمام قربانیان این مناسبات با اونها در جنگ و ستیزندو این سیستم کثیف به انسانها اونم اکثر از طبقه کا رگر تحمیل کرده وحتی دشمن محسوب نمیشه قابل توجیه ه اونم با منطق جنگ اینه!!! اما بحث سر اعدام است دوست عزیز شوخی نیاد!!!
کمی تفکر بد نمیشه!
منطق جنگ طبقاتی ما هم اینه...با فاکت و با توجه به عینیات نه در هپروت مسیحی!

Massi Fathi
این دیالوگ نبود!
به هیچ نتیجه مشترکی نرسید که حتی اسمشو دیالوگ بزاریم.......
ادامه ...

Raouf Afsaee
باشه موفق باشی!

Massi Fathi
اون نوشته برای این کامنت شما نبود!
عوضی پست شده!
منم الان دیدم!!

Raouf Afsaee
اوکی مرسی

Massi Fathi
Raouf Afsaee شما هم موفق باشی!

Mansour Laali
This is wrong. Every human being is entitled to have a fair trial.Stalin and Khomer Rouge killed millions of people without trial. Once for all human being should get to this sense. Dictator is dictator good or bad.

OPUS - Live Is Life - Original Video 1985
YOUTUBE.COM
OPUS - Live Is Life - Original Video 1985
OPUS - Live Is Life - Original Video 1985

Habibollah Moradi
رفیق بهروز گرامی این یکی از نکاتی است که دست دیکتاتور هایی چون استالین را باز گذاشت.
کی با مرتجعین س؟ کی نیست؟ کی تعین می‌کند؟

Massi Fathi
راست میگی، در سیستم طبقاتی سرمایه، همه جا و همه چیز و همه کس گل و بلبل است، نه جنگی و نسل کشی وجود داره نه فقر و فحشا و جنایت و قاچاق و سرکوب و دزدی و اختلاس و رشوه خواری و اعدام و جنایت و خشونت تجاوز و قاچاق و استثمار و ......فقط همه اینها که روز از نو روزی از نوع و در شکل سیستماتیک تولید و باز تولید میشه شما و امثال شما رو یاد استالین می ندازه!
تا دری به تخته میخوره و صحبت از تغییر اساسی و قهر انقلابی میشه....سر و کله سوسیال دمکراتها و مصلحین جامعه طبقاتی پیدا میشه!!!

توضیحات عکس در دسترس نیست.

توضیحات عکس در دسترس نیست.

Mohammad Rahimi
لطفا آدرس این کد از لنین را بگویید!

Kawa Almasi
من متوجه‌ نیستم كه‌ كسی در قرن بیست و یكم موافق اعدام باشد. اینكه‌ ماركس و یا لنین موافق یا مخالف اعدام بوده‌اند هیچ چیزی را تغیر نمیدهد. مذهبی كردن ماركسیسم هیچ ربطی به‌ این تفكر ندارد بلكه‌ یك شیوه‌ اسلامیست كه‌ هر چه‌ قران و محمد گفته‌ باید عملی شود. جالب این است كسانی كه‌ امروز مخالف اعدام هستند بیشترین سهم را در مبارزه‌ اجتماعی و مسلحانه‌ در كردستان داشته‌ اند و تعدای از موافقین اعدام برعكس.

Nader Sharifi
بهروز عزیز، بنظر من هم ربطی ندارد که لنین صد سال پیش در مورد اعدام چه نظری داشته است. صد سال پیش جامعه بشری به مجازات اعدام مثل امروز نگاه نمیکرد. قابل تصور است که صد سال دیگر آیندگان بعنوان مثال به اینکه ما هنوز غذایمان گوشت حیوانات مرده است و حتی عکس اش را روی شوشیال مدیا قرار میدهیم، بما طعنه خواهند زد. جامعه را باید بجلو هدایت کرد و نوک تیز نقد امروز و تغییر آن بایست بود. این وظیفه ماست. توی پرانتز لنین جاهائی هم از دموکراسی و دموکراسی انقلابی دفاع میکرد. برای من امروز دموکراسی تنها پوششی در نگهداری اوضاع امروز در همین چهارچوب فلاکت بار است.

Tawfik Pirkizri
مهم نیست که حتی لنین و خیلیهای دیگر در گذشته ویا در حال حاضر گرفتن جان انسان را در لوای انقلاب و ضد و انقلاب . کافر و خرابکار ، چی گفته یا اعمال کرده باشند .هر چه باشد غیر انسانی و نادرست و راه صحیحی برای اصلاح جامعه نیست . نمی دانم لنین کجا این بحث را کرده است در مجموعه آثارش ندیدم اما جزوات و نوشته های فراوانی دارد که در مجموعه آثار نیامده اند و من ندیده ام .اما آنچه که تاریخ و علم و عقل تجربه و ثابت کرده است این است که کشورهای که روزمره جان انسان را می گیرند نه تنها سلامتی قرین حال خود حاکمان و جامعه نمی شود و نخواهد شد بلکه هم قانون گذاران و مجریان و جامعه گرفتار می شوند وشده اند مانند ایران .


بهروز شادیمقدم

جهت یادآوری برای بعضی ها قانون اعدام در یک جامعه با ابزاری بودن آن فرق دارد .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اوضاع جنگی و دولت نو ظهور فاشیستی اسرائیل

اوضاع جنگی و دولت نو ظهور فاشیستی اسرائیل